دست رد اتحادیه اروپا به سینه ایتالیا

کدخبر: 2349022

«مازیریو ماساری» در این یادداشت تأکید کرده بحران ناشی از ویروس کرونا، یک بحران ملّی مختص ایتالیا نیست، بلکه یک بحران اروپایی است. غلبه بر کرونا به تخصص علمی، مدیریت صحیح جامعه و مسؤولیت‌پذیری شهروندان بستگی دارد، اما بیش از آن، به توانایی دولت و همبستگی و انسجام کشورهای اروپا نیاز دارد.

نسیم آنلاین : نماینده دائم ایتالیا در اتحادیه اروپا در یادداشتی در وب‌سایت پولیتیکو از اتحادیه اروپا برای مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرد.

«مازیریو ماساری» در این یادداشت تأکید کرده بحران ناشی از ویروس کرونا، یک بحران ملّی مختص ایتالیا نیست، بلکه یک بحران اروپایی است. غلبه بر کرونا به تخصص علمی، مدیریت صحیح جامعه و مسؤولیت‌پذیری شهروندان بستگی دارد، اما بیش از آن، به توانایی دولت و همبستگی و انسجام کشورهای اتحادیه اروپا نیاز دارد.

ماساری به صورت تلویحی، بی‌اعتنایی اتحادیه اروپا به شیوع این ویروس در ایتالیا را نقد کرده و نوشته است: ما با دو دشمن روبروییم، وحشت و خودخواهی. او پس از اشاره به اقدامات مقامات ایتالیایی در کنترل و مقابله با کرونا مانند تعلیق اجتماعات، تعطیلی مدارس و لغو فعالیت‌های عمومی، گفته است نباید رم را در این بحران تنها گذاشت. این بحران در گام نخست، یک همبستگی اروپایی می‌طلبد تا یک همراهی جهانی. از نظر او، اکنون زمان آن رسیده که اقدامات مؤثر و سازنده‌ای فراتر از مشورت‌دهی و ابراز همدردی اتفاق بیفتد.

ایتالیا پیشتر خواسته بود مکانیسم حمایت از شهروندان اتحادیه اروپا و تأمین تجهیزات پزشکی برای ایتالیایی‌ها فعال شود، اما هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا به درخواست ایتالیا پاسخ مثبتی ندادند و عجیب این است که تنها چین به این درخواست، پاسخ مثبت داد. چین که در اتحادیه اروپا نیست.

ماساری در پایان از اثرات سنگین کرونا بر اقتصاد ایتالیا به ویژه در حوزه‌هایی مانند خدمات و گردشگری نوشته و مواجهه کارآمد با این ویروس را نیازمند یک رویکرد جامع و شفاف و شجاعانه دانسته است و البته نوشته کرونا امروز در ایتالیاست و فردا ممکن است در جایی دیگر از اروپا باشد.

ارسال نظر: