ترمز کرونا در مازندران کشیده شد

کدخبر: 2348992

بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان نسبت به روز گذشته تنها سه درصد رشد داشت که نشان از توقف گسترش این ویروس دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که عصر روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه منتشر شد، در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۲ نفر به جمع مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان افزوده شدند که رشد سه درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این تا به این لحظه آزمایش ۹۱۸ نفر در استان به بیماری کرونا مثبت اعلام شد و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همچنین بر اساس این گزارش در حال حاضر یکهزار و ۲۲۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

آمارها نشان می دهد که بهبود یافتگان کرونا در ۲۴ ساعته گذشته رشد ۱۱ درصدی داشتند و آمار بهبودیافتگان به ۵۱۷ نفر رسید.

توقف روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان مازندران در حالی است که در سه هفته اخیر مازندران حتی افزایش ۱۵۰ درصدی را نیز ثبت کرده بود.

همه باید خود ارزیابی کرونا بدهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با اعلام راه اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به کرونا ، از شهروندان مازندرانی خواست تا با مراجعه به سامانه http://corona.mazums.ac.ir اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کرده و با دقت به سئوالات خودارزیابی ابتلا به کرونا ویروس پاسخ دهند.

دکتر عباس موسوی گفت: از طریق این سامانه برای افرادی که نیازمند مراقبت بیشتر باشند در مدت ۲۴ساعت از سوی مراقبین سلامت، پزشکان خانواده و یا بهورزان با کاربران تماس گرفته می‌شود تا ادامه روند مراقبت و درمان با آنها پیگیری گردد.

وی افزود: با استقرار پزشک خانواده در همه مناطق شهری و روستایی امکانات لازم برای بهره مندی از خدمات مراقبتی و درمانی برای کنترل همه گیری بیماری کرونا ویروس در سراسر استان مهیا شده است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: