اعطای تسهیلات مسکن به فرهنگیان با کارمزد ۱۲ درصد

کدخبر: 2348940

وزیرآموزش و پرورش گفت: پرداخت تسهیلات احداث مسکن را برای زوجین فرهنگی در کلان شهر تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز برای زوجین فرهنگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی درآیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و بانک ملی، اظهار کرد: در اقدامی بی نظیر تفاهم نامه‌ای با بانک ملی در خصوص اعطا تسهیلات کم بهره به فرهنگیان منعقد شده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان است، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره در دو سرفصل مرابحه و مسکن، بدون سپرده گذاری، تحت عنوان وام‌های ثانویه‌ی حمایتی با بازپرداخت بلند مدت از ابتدای سال جدید در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات احداث مسکن برای زوجین فرهنگی درکلان شهرتهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای۲۰۰ هزار جمعیت تا سقف۱۲۰ میلیون تومان و نیز در سایرشهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد خواهد بود.

وی افزود: پرداخت وام احداث مسکن در این تفاهم نامه، بصورت انفرادی در شهرتهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و همچنین در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله، می باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مرابحه هیز تا سقف۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرهنگی واجد شرایط با بازپرداخت ۵ ساله (۶۰ ماهه) از دیگر مواردی است که در مفاد این تفاهم نامه، در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان، به خوبی تبیین و تشریح شده است.

به گفته حاجی میرزایی سقف تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران۶۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه بانک ملی از تعامل گسترده با وزارت آموزش و پرورش به منظور اعطا تسهیلات بانکی و همچنین توسعه‌ی مشارکت‌ها استقبال کرده است، گفت: بانک ملی، اهتمام ویژه‌ای نسبت به همیاری و همراهی با جامعه‌ی فرهنگیان در راستای پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: