نتانیاهو ۳شنبه آینده محاکمه می‌شود

کدخبر: 2348867

همزمان با تایید نتایج نهایی سومین انتخابات «کنست»(پارلمان) از سوی کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، درخواست نتانیاهو برای تعویق محاکمه‌اش رد شد.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه نتایج نهایی سومین انتخابات پیاپی کنست(پارلمان) این رژیم را پس از شمارش تمام آرا تایید کرد.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحرونوت، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، فردا چهارشنبه یازدهم مارس(۲۱ اسفند)نتایج نهایی را به رووین ریولین رئیس رژیم اسرائیل تحویل داد و پس از آن، وی فراکسیون‌های پییروز انتخابات را فراخواهد خواند تا توصیه‌ها درباره هویت شخصی که دولت آینده را تشکیل خواهد داد، ارائه شود.

نتایج نهایی و تایید شده از سوی کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب لیکود با کسب ۳۶ کرسی، ائتلاف کاحول-لاوان(آبی-سفید) با کسب ۳۲ کرسی و فهرست مشترک عربی با کسب ۱۵ کرسی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

احزاب راستگرا به ریاست نتانیاهو در مجموع ۵۸ کرسی کسب کرده‌اند در نتیجه نتانیاهو بدون حمایت احزاب دیگر قادر به تشکیل دولت نخواهد بود، زیرا برای تشکیل دولت نیاز به ایجاد ائتلاف اکثریت ۶۱ کرسی در کنست دارد که عملا در رسیدن به آن ناکام مانده است، احزاب میانه و چپ به ریاست بنی گانتس هم به ۴۰ کرسی دست یافته‌اند، حزب یسرائیل بیتنو(اسرائیل خانه ما) به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق هم هفت کرسی کسب کرده و همانند دو دور انتخابات قبلی در آوریل و سپتامبر گذشته، نقش تعیین کننده‌ای در تشکیل یا عدم تشکیل دولت جدید خواهد داشت، هر چند گانتس رقیب نتانیاهو از توافق با لیبرمن برای تشکیل دولت و عزم آنها برای حذف نتانیاهو از صحنه قدرت رژیم اشغالگر قدس سخن گفته است.

در حال حاضر مذاکراتی میان ائتلاف آبی-سفید به ریاست بنی گانتس و فهرست مشترک عربی برای تشکیل دولت جدید با همکاری حزب لیبرمن(یسرائیل بیتینو) در حال انجام است.

نتانیاهو سه‌شنبه آینده محاکمه می‌شود

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی امروز سه شنبه با تعویق جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو که وکلای وی خواستار شده بودند، مخالفت کرد و به این ترتیب اولین جلسه محاکمه نخست وزیر رژیم اشغالگر سه شنبه آینده برگزار خواهد شد.

روزنامه معاریو نوشت دادگاه اسرائیلی درخواست نتانیاهو برای به تعویق افتادن جلسه محاکمه‌اش را رد کرده و توجیهات وی برای تاخیر جلسه را ناکافی خواند و تصریح کرد که جلسه محاکمه روز سه شنبه آینده به قوت خود باقی خواهد ماند.

وکلای نتانیاهو چند روز پیش خواستار به تعویق افتادن جلسه محاکمه نتانیاهو به ماه می شده بودند.

نتانیاهو با سه پرونده فساد موسوم به پرونده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ دست و پنجه نرم می‌کند.پرونده ۴۰۰۰ مربوط به تلاش نتانیاهو برای پوشش تبلیغاتی مثبت خود در سایت خبری "والا" در مقابل ارایه تسهیلات دولتی به مالک این سایت است که شاوول ایلوویچ است. ایلوویچ رئیس شرکت مخابرات بیزک است. او با گرفتن این تسهیلات صدها میلیون دلار به دست آورده است. این پرونده مربوط به زمانی است که نتانیاهو وزارت ارتباطات را تا سال ۲۰۱۷ در کنار پست نخست وزیری در دست داشت.

بر اساس پرونده "۱۰۰۰"، نتانیاهو هدایایی به ارزش میلیون ها شیکل (واحد پول اسرائیل) از جمله سیگارهای کوبایی گرانقیمت از یک بازرگان ثروتمند به نام ارنون میلتشین دریافت کرده است.اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید ۱۰ سال زندانی شود.

پرونده "۲۰۰۰"درخصوص تلاش نتانیاهو برای امضای قراردادی با روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: