پیام مهم سفر قاآنی به حلب/تداوم حمایت ایران از سوریه

کدخبر: 2348853

عضو هیأت آشتی ملی سوریه تاکید کرد که سفر فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه های نبرد در حلب بیانگر پیام های مهمی است.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی به حلب سفر کرده و از برخی مناطق در حومه جنوبی این استان که کنترل آن به دست ارتش سوریه افتاده بازدید به عمل آورده است.

این سفر پیام های مهمی برای طرف های منطقه ای و بین المللی دارد چرا که نخستین سفر از زمان شهادت سردار سلیمانی به شمار می رود. این سفر بیانگر ادامه حمایت ایران از دولت مشروع سوریه و محور مقاومت و اصرار ایران بر حضور در میادین مبارزه با تروریسم است.

در همین خصوص «عمر رحمون» عضو هیأت آشتی ملی سوریه تاکید کرد: سفر فرمانده جدید نیروی قدس به حومه جنوب غربی حلب بیانگر موضع ایران در حمایت از سوریه در روند مبارزه با تروریستها تا آزاد سازی کامل خاک سوریه است. این مسأله جدیدی نیست و ایران از همان نخست چنین موضعی را اتخاذ کرده بود. برخی افراد فکر می کردند بعد ازشهادت سردار سلیمانی این حمایت کاهش پیدا می کند اما سفر سردار قاآنی بیانگر چیزی دیگری است.

وی در خصوص نتایج نشست اخیر رؤسای جمهور ترکیه و روسیه تاکید کرد: تنها نتیجه این نشست دستیابی به آتش بسی بود که اردوغان خواهان آن بود. اردوغان تنها برای بازسازی صفوف نیروهای شکست خورده خود در سوریه و دریافت حمایت آمریکا برای ادامه نبرد در ادلب خواهان این آتش بس است. سیاست ترکیه بعد از نشست مسکو بیانگر این مسأله است چرا که ارسال سلاح و اعزام نیرو به ادلب بعد از این نشست هم چنان ادامه دارد.

رحمون در خصوص اهداف اردوغان از حمله به مقر نیروهای محور مقاومت در سوریه تصریح کرد: اردوغان مقرهای نیروهای حزب الله و ایران را در حومه جنوب غربی حلب هدف قرار می دهد تا بدین وسیله ایران را به نبرد ادلب بکشاند. اردوغان نتوانسته جهان اسلام و عرب را قانع کند اما با انتشار شایعاتی در خصوص اینکه با گروه های وابسته به ایران می جنگد به دنبال این مسأله است.

وی افزود: اردوغان مقر نیروهای مقاومت را هدف قرار می دهد تا ایران نیز واکنش نشان دهد بعد از آن اردوغان از حمایت جهان عرب و اسلامی برخوردار شود اما این بازی دیگر آشکار شده و کسی آن را باور نمی کند.

وی در خصوص نشست های آستانه و احتمال موفقیت آن گفت: این نشست ها نتیجه بخش نخواهند بود چرا که اختلافات روسیه و ترکیه گسترده است و نمی توان آن را در این نشست ها حل کرد. پیش از این اختلافات تنها بر سر یک نقطه یا یک روستا بود اما الان اختلاف بر سر حضور ترکیه است و این مسأله باب مناقشات گسترده ای را میان دو طرف ایجاد می کند.

این مسئول سوری در خصوص همکاری ها میان کردها و ارتش سوریه در برابر ترکیه گفت: تا کنون چنین همکاری وجود نداشته و نشست هایی برای حل اخلافات میان دو طرف برگزار شده است. به نظر من تمام گروه ها در سوریه متحد خواهند شد تا در برابر لشکر کشی ترکیه بایستند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: