راه اندازی نرم افزاری برای تعامل کادر آموزشی و دانش آموزان

کدخبر: 2348845

وزیر آموزش و پرورش گفت: نرم افزاری برای ارایه محتوا‌های آموزشی و تعامل کادر آموزشی و دانش آموزان تا آخر هفته عملیاتی خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی درباره وضعیت آموزشی کشور افزود: این روز‌ها جامعه ما همانند بسیاری از جوامع دیگر با یک ویروس مزاحم و مهاجم روبرو است که جریان زندگی، سلامت، کسب و کار، آموزش و اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده و به همه این بخش‌ها آسیب زده است.

وی ادامه داد: مهمترین مسؤولیت جامعه در این روز‌ها این است که آثار ناشی از این ویروس را به حداقل برساند و بیشترین محافظت‌ها از مردم بشود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز کادر پزشکی و پرستاری در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و تلاش می‌کنند با آگاهی بخشی مردم را از این ویروس حفاظت کنند و اگر کسی بیمار شد تمام تلاش خود را برای درمان آن انجام می‌دهند. عده‌ای هم که وظیفه تأمین مایحتاج مردم را دارند تلاش می‌کنند خللی در این امر پیش نیاید.

حاجی میرزایی افزود: یکی از حوزه‌هایی که با این ویروس آسیب دیده بحث آموزش است، خانواده بزرگ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می‌کند که آسیب‌ها به حداقل برسد. به دلیل اینکه برگزاری کلاس‌های متراکم احتمال شیوع ویروس کرونا را زیاد می‌کرد و طبق تصمیم گیری‌ها مدارس تعطیل شد، اما این به این معنا نیست که مسؤولیت معلمان و کادر آموزشی تعطیل شود و تنها مدل آموزش تغییر کرده است. ما تلاش کردیم تمهیداتی را بیندیشیم که نتیجه آن استمرار آموزش باشد.

وی ادامه داد: شما در همین چند روز در فضای مجازی تصاویری از معلمان را دیدید به طور مثال معلمی که به تخته سپید (وایت برد) دسترسی نداشت و از یخچال خانه خود برای آموزش استفاده می‌کرد و یا معلمانی که هر کدام به روش خود در فضای مجازی با دانش آموزان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما همچنین تمهیداتی اندیشیده ایم که هر دانش آموز بتواند از طریق رسانه ملی آموزش ببیند، در ابتدا تدریس دروس را با ۱۰ نوبت آغاز کردیم و الان ۲۸ نوبت در سطح ملی ارایه می‌شود، شبکه‌هایی هم که به ارایه محتوا‌های آموزشی می‌پردازند پوشش جغرافیایی ۹۸ درصد دارند و این روز‌ها شبکه‌های استانی هم دارند به میدان می‌آیند و به ما کمک می‌کنند. حتی دانش آموزانی که در ساعت مقرر نمی‌توانند پای درس بنشینند می‌توانند از طریق تلویزیون آن را ببینند.

حاجی میرزایی افزود: ما در راستای تسهیل امر آموزش و اجرای عدالت آموزشی شبکه‌ای را هم بر بستر اینترنت ایجاد کرده ایم که در آن معلمان، دانش آموزان، مدیران و دیگر اعضای کادر آموزشی عضو هستند و دروس همچون مدرسه از ساعت ۸ صبح ارایه می‌شود حتی ارزیابی ها، حضور و غیاب ها، پرسش و پاسخ صورت می‌گیرد و آزمون گرفته می‌شود. ما بر این تأکید می‌کنیم که خانواده‌ها به ما کمک کنند تا دانش آموزان از ۸ صبح فعال باشند. حدود یک ماه است که برنامه تحصیلی را از دست داده ایم و برای اینکه ناگزیر نباشیم پایان دوره تحصیلی را افزایش دهیم باید با ما همکاری شود.

وی گفت: حدود ۸۰ هزار مدرسه از طریق سامانه اعلام حضور کردند و اطلاعات مورد نیاز را به ما داده اند امیدواریم این امکان فراهم شود که همه به کمک هم اتفاق خوبی را رقم بزنیم و شایستگی هایمان را به نمایش بگذاریم.

حاجی میرزایی افزود: ویروس کرونا اگرچه اتفاقات تلخی را رقم زد، اما ما باید از این زمان برای نمود خلاقیت هایمان استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم با استفاده از این نرم افزار و همکاری خانواده‌ها اختلالی در بحث آموزش بوجود نیاید، الان فرصتی است که ما از نوع دیگری از آموزش استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره جزییات این نرم افزار افزود: این نرم افزار که تا پایان هفته کاربردی می‌شود به شکلی است که معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی خود را برای دانش آموزان ارایه دهند و محتوا‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش به آن‌ها داده می‌شود. کرونا نمی‌تواند آموزش ایران را تعطیل کند.

حاجی میرزایی درباره رایگان بودن اینترنت برای استفاده از این شیوه تدریس گفت: دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان رایگان پیش بینی شده است و امیدواریم خانواده‌های محترم از این فرصتی که در خانه هستند برای ارتقای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

«خبرگزاری صدا و سیما»
ارسال نظر: