رهبر کنگره ملی افغانستان: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

کدخبر: 2348795

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر پامپئو درباره افغانستان، با تاکید بر اینکه آمریکا نیت شوم خود را ثابت کرده، گفت: به قول یکی از بزرگان آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

«لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان به دخالت اخیر آمریکا در امور داخلی افغانستان واکنش نشان داد.

پدرام در واکنش به اظهارات اخیر پامپئو درباره مخالفت آمریکا با ایجاد حکومت موازی در افغانستان و استفاده از زور برای حل مسایل سیاسی، گفت: جالب است، رژیمی که جز ادبیات و منطق زور، تجاوزگری و اشغالگری، هیچ صلح و خیر و حق بشری و عدالتی را به رسمیت نمی‌شناسد، دیگران را حتی از انجام یک حرکت مدنی برای دفاع از حق و حقوق مسلم خود برحذر می‌دارد و در واقع تهدید می‌کند.

وی افزود: پامپئو و دولتش اگر برای حق و عدالت و مدنیت و اراده‌ آزاد مردمان احترام قائل بودند، غنی را با استفاده از زور و اجبار رییس مملکت ما اعلام نمی‌کردند.

پدرام ادامه داد: آدم عاقل از یک سوراخ مار دوبار گزیده نمی‌شود. دیگر نیت، اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه‌گری،به شوونیست‌ها و مزدورانش برای ما مثل آفتاب روشن شده است. نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم.اگر مردم اراده کنند، چنان که دیروز در کاخ سپیدار اراده و آزادگی نشان دادند به قول یکی از بزرگان: آمریکا، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: