تداوم گسترش کروناویروس در اروپا

کدخبر: 2348704

با وجود اینکه نشانه‌هایی از کنترل شیوع کروناویروس در آسیا مشاهده می شود وضعیت در اروپا رو به وخامت است.

با وجود اینکه نشانه‌هایی از کنترل شیوع کروناویروس در آسیا مشاهده می شود وضعیت در اروپا رو به وخامت است.

تشدید شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا مقامات این کشور را بر آن داشت تا در بخش‌هایی از مناطق شمالی این کشور منع رفت و آمد اعمال کنند. گفته شده بیش از ۷۳۰۰ نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده و دستکم ۳۶۶ تن نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. شبکه خبری سی ان ان نوشت: در فرانسه نیز آخرین آمارها حاکی از فوت دستکم ۱۹ تن و ابتلای بیش از ۱۱۰۰ نفر به بیماری کووید-۱۹ است. همچنین به منظور مقابله با شیوع کروناویروس تجمعات بیش از ۱۰۰۰ نفر ممنوع اعلام شده است. این درحالیست که پیش از این تجمعات بیش از ۵۰۰۰ نفر ممنوع اعلام شده بود.

در آلمان نیز موارد قطعی ابتلا به کروناویروس از ۹۰۰ مورد گذشت.

راشاتودی نوشت: آمارهای منتشر شده در آلمان نشان می دهد روز گذشته (یک شنبه) بیش از ۲۰۰ فرد آلوده به کروناویروس شناسایی شده که تاکنون ابتلای ۹۰۲ نفر به بیماری کووید-۱۹ تایید شده است.

همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت آلمان به منظور مهار شیوع کروناویروس برگزاری تمامی مراسم هایی که بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده دارد ممنوع است.

دولت انگلیس نیز از افزایش ۳۰ درصدی تعداد افراد آلوده به کروناویروس در این کشور خبر داد و اعلام کرد تاکنون ۲۷۳ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. همچنین سومین فرد آلوده به این ویروس جان خود را از دست داد.

خبرگزاری رویترز نوشت: گفته شده سومین قربانی کروناویروس در انگلیس بیماری حدودا ۶۰ ساله و مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای بوده که به تازگی به مناطق آلوده به کروناویروس سفر داشته است.

تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از ۳۸۲۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: