ملاحظاتی در قبال فجایع هند نداشته باشیم

کدخبر: 2348700

دبیر کل جمعیت حمایت حقوق بشر زنان گفت: ما مسئولیت بیشتری در قبال فجایع هند داریم و باید ملاحظات انسانی و دینی را مقدم بر همه ملاحظات دیگر در دستور کار قرار دهیم.

شهیندخت مولاوردی، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان درباره کشتار مسلمانان هندوستان گفت: با توجه به موضع گیری وزیر خارجه کشورمان در رابطه با کشتار مسلمانان در هند معلوم می‌شود که اصل این موضوع در چارچوب دستگاه سیاست خارجی ما در دستور کار است.

وی افزود: اما کنش‌گری ما باید به نحوی شکل بگیرد که مؤثر و بازدارنده باشد تا از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری کند. در این باره لازم است که ما هم در سطح منطقه و هم در سطح بین المللی یک سیاست مشخصی را تعریف کنیم.

وی همچنین گفت: بنابراین لازم است که این موضوع هم در جمع کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) مطرح شود و هم به نحوی از سایر سازوکارهای بین‌المللی که وجود دارد استفاده کنیم.

معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ظرفیت بالای کمپین‌های مردمی و نهادهای مدنی گفت: در روزهای اخیر شاهد بوده‌ام که کمپین‌هایی راه اندازی شده که شخص بنده را نیز در برخی از این کمپین‌ها عضو کرده‌اند که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و افکار عمومی جهان را نسبت به این فجایعی که در هند انجام می‌شود حساس‌تر کند.

مولاوردی درباره نقش احزاب در موضوع نیز تاکید کرد: احزاب هم در این نهادهای مدنی حضو دارند، اما متأسفانه فضای فعلی کشور آنچنان تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است که سایر مسائل به حاشیه رفته است.

وی افزود: یکی از ارکان نهادهای مدنی احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند و قطعاً باید در این باره موضع گیری کرده و کمک کنند که خشونت و افراطی‌گری در هر زمان و مکان و تحت هر عنوانی محکوم و از تکرار آن جلوگیری شود.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: از آنجا که ما یک کشور اسلامی هستیم مسئولیت بیشتری در قبال این فجایع داریم و باید ملاحظات انسانی و دینی را مقدم بر همه ملاحظات دیگر در دستور کار قرار دهیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: