ثبت نام طرح ملی مسکن ۱۷ استان آغاز شد

کدخبر: 2348691

دومین مرحله از ثبت نام طرح ملی مسکن برای ۱۷ استان آغاز شد که در این مرحله بر خلاف فاز نخست، میان ثبت نام کنندگانِ دارای شرایط، قرعه کشی به عمل می آید.

مرحله دوم ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۷ استان از دقایقی قبل آغاز شد.

در این مرحله متقاضیان استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir اقدام به ثبت نام کنند.

روند ثبت نام تا ساعت ۲۴ فردا سه شنبه ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

تفاوت مرحله دوم ثبت نام با فاز نخست آن، این است که در این مرحله بر خلاف فاز قبلی، ظرفیت ، ملاک انتخاب نیست و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در فاز اول ثبت نام‌ها تکمیل شده، از میان ثبت نام کنندگان در مرحله دوم ، در صورت دارا بودن شرایط ۵ گانه مورد رسیدگی در این طرح شامل تأهل یا سرپرست خانوار بودن، سکونت حداقل ۵ ساله در شهر مورد تقاضا، عدم استفاده از تسهیلات بانکی بخش مسکن، عدم استفاده از امتیاز زمین یا مسکن دولتی بعد از انقلاب و نداشتن مالکیت از سال ۸۴ به بعد، از میان ثبت نام کنندگان قرعه کشی به عمل می‌آید.

در میان ۱۷ استان مذکور، در مراکز استان‌های قزوین (قزوین)، خراسان جنوبی (بیرجند) و کرمان (کرمان) ثبت نام به دلیل تکمیل ظرفیت در مرحله اول ، صورت نخواهد گرفت؛ اما در سایر ۱۴ استان نامبرده، مراکز استان‌ها نیز در میان شهرهای قابل ثبت نام وجود دارند.

گفتنی است در صورتی که متقاضیان در مرحله اول ثبت نام‌ها ، از این طرح انصراف داده بودند، در این مرحله می‌توانند بار دیگر نام نویسی کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: