حزب‌الله: برخی دنبال پروژه تکفیری جدیدند

کدخبر: 2348599

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد اکنون تمام تروریست‌ها در ادلب جمع شده‌اند و عده‌ای دنبال پروژه جدید برای تروریسم تکفیری هستند؛ پروژه‌ای که تمام منطقه را تهدید می‌‎کند.

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی با حضور سران این جنبش و نمایندان اعلام کرد، در حال حاضر تمام تکفیری‌های از «غوطه» تا ارتفاعات «عرسال» و غیره در ادلب جمع شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی افزود: کسانی هستند که دنبال پروژه جدید برای تروریسم تکفیری‌اند و این پروژه همانطور که سوریه را تهدید می‌کند لبنان را نیز تهدید می‌کند. این قابل قبول نیست که در برابر تولد جدید تروریسمی تکفیری که منطقه و اهالی آن را تهدید می‌کند فقط تماشاگر باشیم.

شیخ قاووق در ادامه به شیوع کرونا در جهان پرداخت و گفت: ما در برابر بحرانی انسانی و جهانی قرار داریم که تمام مرزهای جغرافیایی، سیاسی، دینی و مذهبی را درنوردیده است. این مسؤولیت شرعی و دینی ماست که با این بیماری مسری با اقدامات لازم و توصیه‌های پیشگیرانه مقابله کنیم. اما کسانی که از این بیماری برای تحقق دستاوردهای سیاسی یا تسویه حساب‌های سیاسی استفاده می‌کنند، مشغول انجام جنایت غیرقابل بخشش اخلاقی و سیاسی هستند.

وی سپس بحران مالی کنونی در لبنان را شدیدترین بحران از زمان استقلال این کشور تا کنون دانست و گفت، هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر کار دولت یا پروژه نجات آن تنها یک نتیجه دارد و آن هم تسریع در روندفروپاشی اقتصادی است.

شیخ قاووق در پایان اعلام کرد، مسؤولیت ملی در مرحله حساس کنونی تاریخ لبنان اتخاذ تصمیم‌های جسورانه قضایی، مالی و اقتصادی از سوی تمام قوای سیاسی است.

«خبگرزاری فارس»

ارسال نظر: