آمریکا ابتلای ۲۱ سرنشین یک کشتی تفریحی را به کرونا تائید کرد

کدخبر: 2348596

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که آزمایش کرونای ۲۱ مسافر و خدمه کشتی تفریحی که در سواحل کالیفرنیا پهلو گرفته، مثبت شده است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: آزمایش کرونای 21 مسافر و خدمه کشتی تفریحی در سواحل کالیفرنیا مثبت بوده و دولت ترامپ اواخر هفته مسافران کشتی را منتقل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است کشتی تفریحی کالیفرنیا به یک بندر غیرتجاری منتقل شود. مسافران و خدمه تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت و سپس کسانی که لازم باشد به قرنطینه فرستاده خواهند شد و مراقبت های پزشکی را دریافت خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: 46 نفر از مسافران و خدمه این کشتی تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پاسخ آزمایش 21 نفر مثبت بوده است.

کشتی تفریحی گرند پرینسل پس از سفر به هوایی قصد داشت تا به سانفرانسیسکو بازگردد که در سواحل کالیفرنیا قرنطینه شد تا روند درمان و مراقبت های پزشکی همه مسافران و خدمه این کشتی تکمیل شود. در این کشتی حدود 2500 گردشگر و خدمه حضور دارند.

فرماندار ایالت کالیفرنیا در این باره گفت: احتمالا حدود 21 مسافر این کشتی که 10 نفرشان خدمه هستند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بی شک با طولانی شدن زمان قرنطینه تعداد افراد مبتلا به این ویروس افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این کشتی تفریحی عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به کالیفرنیا بوده است. در میان آنها یک پیرمرد 71 ساله بوده که نخستین قربانی کرونا در این ایالت به شمار می رود.

فرماندار کالیفرنیا تاکید کرد: در میان مسافرانی که اکنون قرنطینه شده اند، 62 نفر کسانی هستند که ماه گذشته به مکزیک سفر کرده بودند.

پس از ابتلای 53 نفر به ویروس کرونا، در ایالت کالیفرنیا وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: