مشاور اسد: توافق پوتین و اردوغان نتیجه فداکاریهای ارتش سوریه بود

کدخبر: 2348552

مشاور رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد توافق روسیه و ترکیه در مسکو نتیجه فداکاری‌های ارتش سوریه است که بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از خاک سوریه را از اشغال آزاد و اجرای توافق سوچی را عملی کرد.

بثینه شعبان گفت: توافق روسیه و ترکیه در مسکو که با خون سوری‌ها نوشته شده به نفع سوریه و بخشی از روندهای سیاسی و نظامی و دیپلماتیک است. این فداکاری ها باعث توافقی شد که به موجب آن جاده "ام ۴" و "ام ۵" گشوده شد.

وی افزود: این توافق موقت و برای منطقه مشخصی و به نفع سوریه، ارتش و مردم آن در جنگ علیه تروریسم و تکمیل توافق سوچی است که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به آن پایبند نبوده است. اروپایی‌ها و جهان اکنون خطر سیاست‌های ترکیه چه در پرونده مهاجرت و چه پرونده حمایت از تروریسم را درک می‌کنند.

شعبان تأکید کرد: هماهنگی روسیه و سوریه دقیق است همانطور که اعتماد و اعتبار متقابل بین دو کشور وجود دارد. هم‌پیمان روسی در طول سال‌ها در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم شرکت کرد. روسیه هم‌پیمان مورد اعتمادی است.

وی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نیز تصریح کرد که این تجاوزات برای ایجاد آشوب و طولانی کردن دوره جنگ علیه سوریه صورت می‌گیرد. اردوغان با رژیم صهیونیستی و آمریکا و دشمنان سوریه هماهنگی می‌ کند و سخنانش درباره حمایت از مسأله فلسطین هیچ معنی ندارد چراکه در حقیقت به نفع رژیم صهیونیستی در سوریه، لیبی و عراق است. ما به نیابت از تمام جهان و تا زمان آزادی آخرین وجب از خاکمان با تروریسم می‌جنگیم و اشغالگران آمریکایی دیر یا زود از خاک سوریه خارج خواهند شد.

سران روسیه و ترکیه روز پنج شنبه و پس از روزها درگیری در شمال غرب سوریه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش‌های بوجود آمده در ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه به توافق رسیدند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: