واشنگتن آماده قرنطینه می‌شود

کدخبر: 2348488

شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده مقامات ایالت واشنگتن خود را برای قرنطینه آماده کنند.

با توجه به احتمال افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در منطقه متروپلیس در سیاتل، مقامات در ایالت واشنگتن مکان هایی را برای قرنطینه این بیماران آماده می کنند.

جین آینسلی فرماندار واشنگتن از بخش کوچکی از مدرسه ماپل لین ، یک مجتمع بزرگ دولتی به وسعت 85 مایل در جنوب شهر سیاتل بازدید کرد که زمانی محل نگهداری نوجوانان بزهکار بود، در این مکان 8 خودروی مخصوص برای نگهداری افرادی که آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت اعلام شده باشد، آماده می شود.

آنسلی پس از بیرون آمدن از یکی از این خودروها که برای جدا و قرنطینه کردن بیماران آماده می شوند، گفت" تعداد زیادی از کسانی که جواب آزمایش آنها مثبت می شود، به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند. تنها تعداد کمی از آنها برای مراقبت به این مکان منتقل می شوند. آمار در اختیار من قرار گرفته است و تعداد بسیار اندکی به اینجا منتقل می شوند- 20 درصد از کسانی که به مراقبت های پزشکی نیاز دارند، در مکان های دیگری به جز اینجا منتقل می شوند."

شهرستان کینگ که سیاتل را نیز شامل می شود همچنین مکان های قرنطینه دیگری را آماده می کند. این شهرستان همچنین دو مکان دیگر را برای ایجاد مکان های قرنطینه، یکی در سیاتل و دیگری در شمال سیاتل در نظر گرفته است.

مقامات در این شهرستان همچنین یک متل را در نزدیکی سیاتل به قیمت 4 میلیون دلار خریداری کرده است که 85 تخت دارد. این متل برای قرنطینه کردن بیماران از آن جهت مناسب تشخیص داده شده است که هر اتاق آن دارای در و سیستم گرمایش و تهویه مطبوع مجزا است.

با تهیه این امکانات این شهرستان و مقامات دولتی می توانند دست کم 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا را قرنطینه کنند. به گفته اداره بهداشت این شهرستان همه 39 نفری که در ایالت واشنگتن آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده است، در بیمارستان یا در منازل خود نگهداری می شوند.

توصیه کرونایی سران اتحادیه‌های تجاری به مردم آمریکا

روسای پنج صنف و اتحادیه بزرگ تجاری در آمریکا به مردم توصیه کردند تا در دوره شیوع ویروس کرونا وحشت زده نشوند و واکنش افراطی نداشته باشند.

توماس دانوهیو مدیر اجرایی اتاق بازرگانی آمریکا، راجر داو مدیر اجرایی اتحادیه مسافرتی، نیکولاس کالیو مدیر اجرایی شرکت های هوایی آمریکا، استفانی مارتس مدیر اجرایی فدراسیون ملی خرده فروشی ها و چیپ راجرز مدیر اجرایی اتحادیه هتل ها در کنفرانسی خبری تاکید کردند: پاسخ ما به کرونا این است که نترسیم.

هر یک از این مدیران ارشد تلاش کردند تا به شهروندان آمریکایی اطمینان دهند که مشاغل و نهادهای مرتبط با آنها از جمله فروشگاه ها، هتل ها و هواپیماها تمیز هستند و می توان بدون واهمه از کرونا به فعالیت های روزانه اقتصادی و تجاری ادامه داد.

تصویب بودجه ضد کرونا در سنا

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نشست روز پنج‌شنبه با تخصیص 8.3 میلیارد دلار بودجه اضطراری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور موافقت کردند.

تخصیص این بودجه اضطراری برای مبارزه با شیوع کرونا در آمریکا روز گذشته در مجلس نمایندگان این کشور نیز به تصویب رسیده بود و اینک سنا نیز موافقت خود را با تخصیص این رقم 8.3 میلیارد دلاری اعلام کرده است.

کاخ سفید پیشتر خواستار بودجه ای 2.5 میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا شده بود. اما لایحه مجلس نمایندگان این مبلغ را به7.76 میلیارد دلار رساند و همزمان 500 میلیون دلار برای لغو برخی محدودیت های قانون خدمات بهداشت و درمان اختصاص داده است که در مجموع رقمی معادل 8.3 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می دهد.

قرار است این مبلغ در اختیار آژانس های بهداشتی در ایالت ها، صندوق پاسخ سریع به بیماری های عفونی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مراکز توسعه و تحقیق و آزمایش واکسن و نهادهای تولید و توزیع دارو قرار گیرد.

اذعان ترامپ به ضربه کرونا بر اقتصاد آمریکا

دونالد ترامپ اذعان کرد اقتصاد آمریکا احتمالاً از شیوع ویروس کرونا ضربه می خورد ولی پیش بینی کرد که این چالش بالاخره می گذرد و از مدیریت خود در این بحران دفاع کرد.

دونالد ترامپ در اولین نشست تلویزیونی خود برای انتخابات 2020 در اسکرنتون پنسیلوانیا حاضر شد. این برنامه توسط شبکه فاکس نیوز اجرا شد.

درست در زمانی که رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات 2020 است، شیوع ویروس کرونا باعث سقوط بازار سهام شده و ترس از رکود اقتصادی افزایش یافته است.

وقتی از ترامپ در مورد ضربه اقتصادی شیوع ویروس کرونا سوال شد، گفت:« مطمئنا تاثیراتی خواهد داشت. ولی باید بگویم مردم حالا در آمریکا مانده‌اند و پول خود را در همین کشور خرج می‌کنند و من این شرایط را دوست دارم.»

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: