فرانسه: اروپا تسلیم باج‌خواهی ترکیه نمی‌شود

کدخبر: 2348442

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید ترکیه در تلاشی بیهوده، از پناهجویان سوری به عنوان دستاویزی سیاسی برای باج‌خواهی از اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اقدامات ضد مهاجرتی اخیر دولت آنکارا مدعی شد: اتحادیه اروپا تسلیم باج‌خواهی ترکیه نمی‌شود.

گفتنی است آنکارا هفته گذشته در واکنش به آنچه عدم حمایت اروپا از عملیات این کشور در خاک سوریه توصیف کرد و نیز در پی کشته شدن نظامیانش در درگیری با ارتش سوریه، مرزهای خروجی خود را به روی پناهجویان گشود.

پس از اعلام این تصمیم، هزاران پناهجوی سوری به امید رسیدن به اروپای غربی پشت مرزهای یونان تجمع کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی در پارلمان این کشور، گفت: مرزهای یونان و منطقه شنگن بسته است و ما مطمئن هستیم که بسته خواهد ماند.

وی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را به سازماندهی فشار به اروپا با دستاویز قرار دادن مهاجران متهم و تاکید کرد که اروپا تسلیم این باج‌خواهی نمی‌شود.

این در حالی است که ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به این سخنان مدعی شد که آنکارا هرگز به پناهجویان به‌عنوان ابزاری برای باج‌خواهی سیاسی نگاه نمی‌کند.

اخیراً پلیس یونان برای متفرق کردن صدها مهاجر که قصد عبور از مرز را داشتند از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

اورزولا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا در سفری که طی هفته جاری میلادی به منطقه داشت، یونان را سپر اروپا در بحران مهاجران توصیف کرد و وعده کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به این کشور را داد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: