دولت عرضه کالاهای اساسی مردم را افزایش دهد

کدخبر: 2348076

هادی حق شناس بیان کرد: دولت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که عرضه کالاهایی که مردم به دنبال آنها هستند،‌ افزایش دهد.

هادی حق شناس، تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاندار گلستان اظهار داشت: دولتمردان باید ببینند هر کالایی که بیشتر مورد توجه و استقبال مردم قرار می‌گیرد و صف‌های طولانی‌تری جهت خرید آنها شکل می‌گیرد، بیشتر عرضه کنند. به نظر می‌رسد دولت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که عرضه کالاهایی که مردم به دنبال آنها هستند،‌ افزایش دهد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال، در شرایط کنونی مردم کمتر به دنبال خرید خودرو یا لوازم خانگی هستند، یا کمتر در پی خرید کالاهای سرمایه‌ای لوکس هستند، بلکه الان آنها به دنبال تامین نیازهای اولیه و کالاهای اساسی خودشان هستند. بنابراین، دولت باید این نوع کالاها را بیشتر در معرض نمایش مردم بگذارد. یعنی فروشگاه‌ها همواره باید از این نوع کالاها پر باشند تا استرس و نااطمینانی مردم کاهش پیدا کند.

هادی حق شناس گفت: یقینا اگر قرار است قوه قضائیه یک کار اساسی و ماندگاری انجام دهد، الان زمان مناسبی است. الان وقت برخورد با کسانی است که به احتکار دست می‌زنند یا اجحاف می‌کنند، یا چند برابر بیش از قیمت واقعی اقدام به عرضه کالا می‌کنند. مردم انتظار دارند مسئولان در شرایط فعلی با محتکران و متخلفان برخورد کنند. چون مردم به اندازه کافی درگیر مشکلات هستند. اگر قرار باشد افراد سودجو با احتکار کالاهای اساسی استرس مردم را بیشتر کنند، طبیعتا همه راضی به برخورد با این عده هستند.

وی افزود: الان تا جایی که من خبر دارم، غالب مراکز استان‌ها و حتی برخی از شهرستان‌ها مثلا از کیش گرفته تا گلستان، در حال تولید ماسک هستند. ماسک که یک کالای پیچیده یا دارای تکنولوژی بالا نیست، در واقع پارچه ساده‌ای است با یک استاندار خیلی معمولی. چون دو نوع ماسک وجود دارد؛ یک نوع ماسک توسط پزشکان در اتاق عمل استفاده می‌شود و نوع دیگر هم ماسک عمومی است که همه استفاده می‌کنند. چون الان این نوع کالا توسط مراکز مختلف تولید می‌شود، در نتیجه راحت می‌توان در این زمینه بازار را تنظیم و مدیریت کرد، مگر اینکه باز بحث حرص، طمع و سودجویی مطرح باشد که باعث شود مردم بیش از نیاز واقعی خرید کنند.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: