لیگ برتر فوتبال هم تعطیل خواهد شد

کدخبر: 2348064

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر که موافق تعطیلی مسابقات لیگ برتر هستند، در انتظار تصمیم و اعلام نهایی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا برای نهایی کردن این تعطیلی هستند.

رقابت‌های هفته بیستم و بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که با مصوبه ستاد مبارزه با شیوع کرونا ، تمامی این مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

تصمیمی که حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های فوتبال کشور بین پرسپولیس و سپاهان که تأثیر زیادی در تعیین قهرمان لیگ برتر داشت برگزار نشود و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد ماجرا شده و رأی به نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس به دلیل عدم حضور سپاهان بدهد.

مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در آخرین مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که چرا رقابت‌های فوتبال بزرگسالان در سطح کشور تعطیل نمی‌شود گفت: من عصبانیت جامعه را درک می‌کنم. فوتبالی‌ها را هم می‌فهمم اما واقعاً فوتبال موضوعی نیست که بتوانیم همین‌طور ناگهانی آن را تعطیل کنیم.

او درباره ورزش‌های دیگر خاطرنشان کرد: درباره رشته‌های دیگر هم شرایط این‌گونه است. به مرور تصمیم می‌گیریم و شاید در آینده به جایی برسیم که فوتبال را هم تعطیل کنیم اما الان زمان این موضوع نیست.

خلیلیان در حالی چنین موضوعی را عنوان کرده که معاون درمان وزیر بهداشت در جدیدترین مصاحبه تلویزیونی خود عنوان کرده است: از وزارت ورزش خواستیم تمام بازی‌های لیگ را به تعویق بیندازند.

تمرینات تیم‌های فوتبال بزرگسالان در حالی ادامه دارد که هر روز شاهد اعتراض گسترده آنها برای تعطیلی باشیم. تعطیلاتی که بازیکن‌های ایرانی بدون شک از آن استقبال می‌کنند تا علاوه بر رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا به امورات شخصی خود نیز برسند.

از این رو ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خبر از ارسال گزارش به سازمان لیگ برای جلوگیری از برگزاری بازی‌ها داد.

وی در این باره عنوان کرده است: گزارشی را به بهاروند دادم. به اعتقاد من مسابقات باید تعطیل شود. مواردی در این نامه ذکر شده است که شامل رفت و امد تیم‌ها و همچنین خوشحالی پس از گل آنهاست.

وی افزود: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فقط مسئول برگزاری مسابقات در محدوده ورزشگاه است. ما تصمیم گیرنده در خصوص برگزار شدن یا نشدن یا مسائل امنیتی نیستیم و اگر نهادهای بالای دستی به ما بگویند مسابقات را برگزار نکنیم، تمکین خواهیم کرد و پیشنهاد ما هم لغو شدن مسابقات است.

شکوری در حالی خبر از ارسال چنین نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ داده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمال اعلام لغو بازی‌های لیگ برتر تا ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: