علاوی وارد پارلمان شد

کدخبر: 2348038

نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق برای گرفتن رای اعتماد کابینه خود لحظاتی پیش وارد مقر پارلمان این کشور شد.

یک منبع پارلمانی عراقی به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: محمد الحلبوسی رئیس و حسن الکعبی نایب رئیس اول پارلمان از محمد توفیق علاوی نخست وزیر مامور تشکیل دولت استقبال کرده و با او جلسه‌ای در داخل پارلمان گذاشتند.

قرار است امروز پارلمان عراق جلسه‌ای فوق‌العاده برای رای اعتماد به دولت علاوی برگزار کند.

یک منبع پارلمانی در این رابطه اعلام کرد که اعضای فراکسیون شیعه که امروز در پارلمان حضور دارند( به استثنای دولت قانون) موافقت خود را برای ورود به جلسه فوق العاده و نیز رای گیری برای رای اعتماد به کابینه علاوی اعلام کردند.

این منبع پارلمانی به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: فراکسیون‌های شیعه به استثنای فراکسیون دولت قانون برای ورود به جلسه فوق العاده پارلمان و رای گیری درباره کابینه علاوی توافق کردند.

این منبع گفت: برآیند نشست نیروهای سیاسی شیعه به استثنای دولت قانون، توافق برای ورود به جلسه و رای گیری درباره کابینه علاوی است.

روسای فراکسیون های شیعه به استثناء ائتلاف دولت قانون امروز نشستی را پیش از جلسه فوق العاده پارلمان برگزار کردند.

بر اساس اعلام یک منبع پارلمانی عراق، در این نشست که در مقر فراکسیون جریان الحکمه برگزار شد، حسن شاکر الکعبی از جریان بدر، نبیل الطرفی از جریان سائرون، احمد الاسدی از جریان سند و حیدر الفوادی از جریان عطاء و عدنان فیجان از جریان الصادقون شرکت داشتند.

یک منبع پارلمانی پیش از این در گفت‌وگو با سومریه نیوز از برخی تلاش‌ها برای تعویق نشست امروز رای اعتماد پارلمان به کابینه علاوی به روز چهارشنبه خبر داده بود.

این منبع اعلام کرد که این تلاش‌ها از طریق تیم حامی علاوی صورت می‌گیرد تا نشست امروز را به روز چهارشنبه آینده موکل کنند.

این منبع در عین حال تاکید کرد که برخی از فراکسیون‌های مخالف هم تلاش دارند تا فرد دیگری را جایگزین علاوی کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: