بهترین زمان سفر به اسپانیا چه زمانی است

کدخبر: 2348018

سرزمینی زیبا و پرهیاهو در شبه‌جزیره ایبری، جنوب غربی اروپا که نقطه به نقطه و گوشه به گوشه آن، چیزهای جدیدی برای کشف کردن دارد، آفتاب طلایی و سواحل لاجوردی، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، مراتع سرسبز و کوه‌های برفی، جنگل‌های انبوه و حتی بیابان‌های باورنکردنی، معماری جادویی و مناظر متنوع!

نسیم آنلاین : سرزمینی زیبا و پرهیاهو در شبه‌جزیره ایبری، جنوب غربی اروپا که نقطه به نقطه و گوشه به گوشه آن، چیزهای جدیدی برای کشف کردن دارد، آفتاب طلایی و سواحل لاجوردی، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، مراتع سرسبز و کوه‌های برفی، جنگل‌های انبوه و حتی بیابان‌های باورنکردنی، معماری جادویی و مناظر متنوع!

اگر به دنبال ماجراجویی هستید، به ورزش‌های هیجانی علاقه دارید، فوتبال دوست دارید، به شرکت در جشن گوجه‌فرنگی علاقه دارید، دوست دارید غذاهای خوشمزه و مختلفی را امتحان کنید، عاشق آن هستید که در سواحل زیبا و دل‌انگیز حمام آفتاب بگیرید، بکتاش‌سیر پیشنهاد هیجان‌انگیزی برای شما دارد: تور اسپانیا !

بله سخن از اسپانیاست، کشوری با ساحل‌های زیبا، شهرهای قدیمی و تاریخی، فرهنگ غنی و طبیعتی سِحرانگیز که شما را با هر سلیقه و علاقه‌ای راضی خواهد نمود. باید بگوییم که اسپانیا سرزمین موسیقی و جشن‌هاست، کشور موسیقی و ساز و آواز است و در میان تمامی این نواها، صدای گیتار لطف دیگری دارد. واقعیت این است که در هر موقع از سال که با تور اسپانیا همراه باشید، مردم این کشور در حال برگزاری جشن‌های مختلفی هستند همراه غذاهای لذیذی مثل تاپاس (Tapas) ، موسیقی، آواز و رقص مشهور فلامینگو، و لباس‌های زیبا و رنگارنگ سنتی. ولی اگر بپرسید که بهترین موقع سفر به اسپانیا چه زمانی است باید بگوییم که بستگی به آن دارد که با چه هدفی، قصد سفر به این کشور را دارید. شرایط آب و هوایی این کشور متغیر است و هر نقطه از آن آب و هوای خاص خودش را دارد. درعین‌‌حال که برخی مناطق آن مثل محدوده جنوب‌شرقی از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است، بعضی نقاط دیگر آب و هوای کوهستانی و یا اقیانوسی دارد. قطعاً آب‌و‌هوایی که برای لذت بردن از دریا و ساحل مناسب است برای گردش در شهر و یا فعالیت‌هایی مثل کوه‌نوردی چندان چنگی به دل نخواهد زد.

تابستان در اسپانیا

در فصل تابستان و به ویژه ماه‌های جولای و آگوست، سیل گردشگران بسوی اسپانیا سرازیر می‌شود و در نتیجه قیمت هتل‌ها و مراکز رفاه و تفریحی بصورت قابل‌توجهی بالا می‌رود. ولی اگر جزو طرفداران ساحل‌گردی و تفریحات دریایی هستید و اهمیت چندانی به افزایش قیمت نمی‌دهید از تورهای تابستانی بکتاش‌سیر در روزهای داغ ساحلی اسپانیا لذت ببرید. این کشور دارای شهرهای بسیار ساحلی است که از آن جمله می‌توان به شهر کونیل (Conil) در اندلس، لکیتیو (Lekeitio) در سرزمین باسک، سومو (Somo) در سانتاندر، The Illas Cies در ریو دو ویگو اشاره کرد که هر یک دارای جذابیت منحصر‌به‌فرد و تفریحات متعدد و سرگرم‌کننده می‌باشد.

همچنین اگر به شرکت در فستیوال‌های موسیقی اسپانیا علاقه دارید در اوایل تابستان به این سرزمین هزار رنگ سفر کنید تا شاهد هنرنمایی موزیسین‌ها بصورت زنده باشید. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به سونار (Sonar)، پریماورا ساوند (Primavera Sound)، بیلبائو بی‌بی‌کی (Bilbao BBK) و مدکول (MadCool) اشاره کرد که در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود یعنی قبل از آنکه گرمای هوا افزایش زیادی داشته باشد.

همچنین سن فرمین (Fiesta de San Fermin) یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های اسپانیا است که ششم تا چهاردهم ژوئیه در پامپلونا برگزار می‌شود و جنون و هیجان گریختن از گاوهای خشمگین، گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. فستیوال بزرگ پرتاب گوجه‌فرنگی در ماه اگوست نیز، همه‌ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به اسپانیا و دهکده بونیول می‌کشاند که شرکت‌کنندگان با پرتاب گوجه به مبارزه دوستانه باهم می‌پردازند.

با بکتاش‌سیر همراه باشید تا همه‌چیز را در مورد زمان سفر به اسپانیا بخوانید و درمورد ویزای شینگن نیز اطلاعات کافی بدست بیاورید.

بهار و پاییز در اسپانیا

تور اسپانیا در بهار و پاییز هم طرفداران خود را دارد. به ویژه اگر قصد لذت بردن از هوای خنک را دارید سواحل اطراف کوستا‌دل‌سول (Costa del Sol) را از دست ندهید، هرچند این دو فصل غالباً با بارش باران همراه است ولی هوای معتدل و جمعیت کم گردشگران به ویژه در ماه‌های آوریل، مه، ژوئن، سپتامبر و اکتبر، و قیمت‌های پایین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها باب‌طبع افراد بسیاری می‌باشد. البته فراموش نکنید که هفته سمانا سانتا یا هفته مقدس که بین 9 الی 16 آوریل برگزار می‌شود از این قاعده مستثنی می‌باشد چرا که نرخ‌ها افزایش یافته و جمعیت بسیاری در این مراسم شرکت می‌کند که صرفنظر از موارد فوق، اوقاتی بسیار جذاب و به‌یاد‌ماندنی در کنار مردمی خلق می‌کند که لباس‌های خاص بر تن می‌کنند، گروه نوازندگان مشغول نواختن سرودهای عمدتاً مذهبی می‌شوند و عده‌ای نیز با ماسک رژه می‌روند. این فستیوال مذهبی در تمامی شهرهای اسپانیا برگزار می‌شود و هر منطقه، آئین و سنّت‌های خاص خود را دارد ولی شهرهای سویل و مالاگا از این لحاظ شهرت فراوانی دارند.

زمستان در اسپانیا

درفصل زمستان، امکان بهره‌گیری از تفریحات آبی و یا فرصت قدم زدن در کنار ساحل و شنا را نخواهید داشت ولی در این فصل، گردشگران بسیار اندکی به اسپانیا می‌آیند و می‌توانید با خیال راحت از همه جاذبه‌ها بازدید به عمل آورید. دو شهر بزرگ اسپانیا، یعنی مادرید و بارسلون، میزبان بهترین فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و زندگی شبانه در این کشور هستند. فصل زمستان بهترین زمان برای این نوع گردش است، می‌توانید

به محله گوتیک در قلب بارسلونا بروید، در مثلث طلایی قدم بزنید و بدون هیاهو و شلوغی فصل‌های دیگر، از جاذبه‌های آن دیدن کنید. قدمت گوتیک به بیش از 2000 سال می‌رسد و بهترین راه برای آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ اصیل کاتالان‌ها می‌باشد. منطقه مثلث طلایی هنر نیز به منطقه‌ای گفته می‌شود که سه موزه مهم در مرکز مادرید در آن جای گرفته است: موزه دل‌پرادو، موزه رینا صوفیا و موزه تیسن‌بورنمسیا. در این موزه‌ها، بعضی از ارزشمندترین آثار جهان نگهداری می‌شود و بازدید از آنها بسیار هیجان‌انگیز و جالب‌توجه است.

در مادرید مکان‌های دیدنی بسیار زیبایی وجود دارد که کلیسای جامع آلمودنا و کاخ سلطنتی از آن جمله است. در این شهر هتل‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد و سالن‌های تئاتر، بناهای معماری و تاریخی و مناظر طبیعی، بیش از پیش به زیبایی این شهر می‌افزاید. کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون نیز یکی از برترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود که قدمت آن به سال 1883 بازمی‌گردد. نقطه عطف این بنا، معماری منحصر‌به‌فرد آن توسط معماری بسیار توانا به اسم آنتونی گائودی

است. همچنین بازدید از نیوکمپ طرفداران بسیاری دارد. در هر روزی از سال که مسابقه یا رویدادی در این استادیوم برگزار نشود، امکان بازدید از نیوکمپ وجود خواهد داشت. این باشگاه میزبان مسابقات مهمی از جمله فینال لیگ قهرمانان می‌باشد. در تور نیوکمپ می‌توانید از زمین چمن، نیمکت فوتبالیست‌ها، موزه، جایگاه ویژه و فروشگاه کلاب و راهرو مطبوعات دیدن کنید.

حال نوبت شماست که با توجه به شرایط و علایق خود و خانواده‌تان، در مورد بهترین زمان استفاده از تور اسپانیا تصمیم بگیرید و کارشناسان ما در بکتاش‌سیر به همه سوالات شما در این خصوص پاسخ خواهند داد. آژانس مسافرتی بکتاش‌سیر ارائه‌دهنده تورهای آسیایی و اروپایی با تنوع بسیار بالا و قیمت‌های عالی است که تور هیجان‌انگیز اسپانیا و تور قبرس اروپایی از آن جمله می‌باشد. اسپانیا جزو کشورهای اتحادیه شنیگن بوده و برای ملیت ایرانی احتیاج به صدور روادید ویزا دارد. این ویزا به تعداد روزهای اقامت با و تور خریداری‌شده صادر می‌شود. شروع اعتبار ویزا با توجه به شروع زمان سفر از سوی سفارت صادر می‌شود و اعتبار آن غالباً تا یک ماه می‌باشد. از زمان ورود به تعداد روزهای اقامت در تور درخواستی، مسافرین اجازه اقامت دارند. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد ویزای شینگن می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر: