چرا ترامپ درباره کرونا دروغ می‌گوید؟

کدخبر: 2347996

نگاهی به وضع بورس و اقتصاد آمریکا می‌تواند گویای دلایل دروغگویی کاخ سفید درباره کرونا باشد.

نسیم آنلاین : ترامپ درباره کرونا و شیوع آن در آمریکا پنهان‌کاری می‌کند. نگاهی به وضع اقتصادی آمریکا می‌تواند گویای دلایل دروغگویی کاخ سفید باشد.

صادق الحسینی در رشته توئیتی به این مساله پرداخته است.

‏سال پیش نوشته بودم که سقوط بازار سهام ‎آمریکا شروع پایان ترامپ است. اینکه ۱۰٪ سقوط در ۷ روز در تاریخ اقتصاد آمریکا بی‌سابقه بوده یک طرف، اما حباب سنگین در بازار دارایی‌ها در آمریکا که ‎ترامپ عامدانه و با نرخ بهره پایین مدام در آن دمید حالا با سوزن کرونا در حال ترکیدن است

‏البته این فقط دسته‌گل ترامپ نیست و کل بانک‌های مرکزی جهان زیر فشار سنگین خواهند رفت و اگر ادامه یابد کل اقتصاد جهان را با رکودی بزرگ مواجه خواهد ساخت. بازارهای سهام جهان در این چند روز ۶ تریلیون دلار از دست دادند و جالبه که چین جزو معدود کشورهاییست که وضعش درحال بهترشدن است

‏این رمز و راز اقتصاد ترامپ است! افزایش کسری بودجه بدون توجه به سیکل‌های تجاری! از سال ۱۹۸۳ تاکنون این اولین بار است که میزان رشد کسری بودجه همبسته با نرخ بیکاری حرکت نمی ‌کند. یعنی ترامپ بجای سیاست مالی ضدچرخه‌ای در حال افزایش کسری بودجه در دوران رونق است.

‏نکته جالب قضیه اینجاست که اینبار بدلیل پایین بودن نرخ‌های بهره، بانکهای مرکزی بازاری جدی برای مقابله با بحران ندارند و اگر حباب بترکد، آغاز رکودی ویران‌کننده است که کوچترین چیزی که نابود می‌کند ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ است.

ارسال نظر: