فوت ۳ نفر بر اثر کرونا در گلستان

کدخبر: 2347923

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نتیجه آزمایش ۱۱ نفر اعلام شده که ۶ نفر مثبت بوده که سه نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.

عبدالرضا فاضل در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان، اظهار کرد: برآورد ما این است که ما در یک سوم شیب این بیماری هستیم و پیش‌بینی این است در دو هفته آینده به قله شیوع این بیماری برسیم و شاید بیماران بیشتر در دو هفته آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم زنجیره انتقال این بیماری باید شکسته شود و از مردم می‌خواهم به توصیه‌ها با جدیت توجه کنند و تمام توصیه‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: هیچ پنهان‌کاری در آمار نداریم و تنها موضوعی که مدنظر است تا زمانی که نتایج آزمایش به دست ما نرسد نمی‌توانیم قطعی بودن کرونای بیمار را اعلام کنیم.

فاضل بیان کرد: از ۲۶ بهمن‌ماه تاکنون ۵۳۴ نفر به دلیل ابتلا به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۹۱ نفر در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند و باقی آنها مرخص شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۳ نفر نمونه آزمایش ارسال کردیم که نتیجه آزمایش ۱۱ نفر اعلام شده که ۶ نفر مثبت بوده که سه نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تقدیر از تمامی کارکنان بیمارستان‌های استان و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از روز پنجشنبه بیمارستان معین را تغییر دادیم و در حال حاضر بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان بیمارستان معین کرونا است.

فاضل بیان کرد: گرچه تمامی بیمارستان‌ها یک طبقه خالی نگه داشته تا در صورت نیاز این ظرفیت هم استفاده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کمبود تجهیزات ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها گفت: نیازی نیست در تمام بیمارستان‌ها ماسک استفاده شود و لباس فرم بپوشند و برای مثال در بیمارستان صیاد شیرازی تمامی کارکنان از درب نگهبانی تا نیروهای خدماتی و کادر درمانی مکلف به استفاده لباس فرم و ماسک مخصوص هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شاید در این حوزه کمبودی هم داشته باشیم که ممکن است این کمبود امروز هم اعلام شود اما به هر طریقی شده سعی می‌کنیم این تجهیزات را تهیه کنیم اما این کمبود به واقع وجود دارد و من این را می‌پذیرم.

فاضل گفت: از همه همکارانم در هر سطحی که در بخش درمانی در حال فعالیت هستند تشکر می‌کنم و دست این عزیزان را می‌بوسم.

وی اضافه کرد: متاسفانه چندین نفر از پزشکان و پرستاران در استان گلستان در هنگام خدمت به کرونا مبتلا شدند و بستری هستند اما حال عمومی آنها خوب است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: