سوریه حق پاسخ به حملات تروریستی در خاک خود را داراست

کدخبر: 2347905

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصریح کرد که ارتش سوریه به طور کامل حق پاسخ به حملات تروریستی در خاک خود را دارد.

« واسیلی نبنزیا » در جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع استان ادلب سوریه با یادآوری نقض ادامه‌دار آتش‌بس در منطقه ادلب خاطرنشان کرد: ارتش سوریه به طور حتم حق این را دارد که به تروریست‌ها پاسخ دهد و اقدامات آنها را سرکوب کند.

این دیپلمات روس همچنین در این جلسه، توجه حضار را به تلاش‌ها برای توجیه اقدامات تروریست‌ها در ارتباط با اوضاع ادلب جلب کرد و گفت: متاسفانه این مستله به سطح مقام‌ها از جمله نمایندگان آمریکا رسیده است.

نبنزیا در ادامه تاکید کرد، روسیه قاطعانه معتقد است که «مکانیزم عدم تقابل و تنش» به جلوگیری از تلفات در میان نیروهای ترکیه و سوری در استان ادلب کمک می‌کند. وی افزود: ما همچنان که نسبت به مرگ نیروهای نظامی ترکیه متاسفیم نسبت به مرگ سربازان سوری نیز متاسفم هستیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که اجرای توافق‌نامه‌ها از جمله اجرای «مکانیزم عدم تقابل و تنش» به جلوگیری از وقوع تراژدی‌ها در آینده کمک خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این سرزمین و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله‌باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی، بر تنش‌ها به شدت افزوده است.

پنجشنبه گذشته(۸ اسفندماه) کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزاویه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها درسوریه است. این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: