۳ بیمار مبتلا به کرونا در البرز از بیمارستان ترخیص شدند

کدخبر: 2347884

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز شمن تاکید بر این نکته که اوضاع این استان بحرانی نیست، گفت: سه بیمار مبتلا به کرونا در استان از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: سه بیمار مبتلا به کرونا در استان از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر حسین کریم بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در استان برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، اظهار کرد: طی چند هفته گذشته آمادگی لازم در مورد کرونا ویروس، خصوصیات آن، اپیدمی و علائمش دنبال شده است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۲ مورد مثبت ابتلاء به کرونا ویروس در استان البرز گزارش شده است، گفت: خوشبختانه دیروز سه نفر از آنها ترخیص شده و تنها ۹ نفر مثبت وجود دارد همچنین ۱۱۰ تا ۱۲۰ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شش مورد مرگ مشکوک در روزهای اخیر در البرز گزارش شده است که منتظر نتیجه تست آنها هستیم، گفت: علت فوت مشخص نیست، تاکنون دو مورد مرگ قطعی در استان البرز در ارتباط با ابتلاء به ویروس کرونا داشته ایم.

دکتر کریم با تاکید بر اینکه در حال حاضر سه استان قم، تهران و گیلان وضعیت خطرناکی دارند و بیشترین موارد بستری و موارد مشکوک را در این استان‌ها گزارش شده است، عنوان کرد: البرز استانی ترانزیت است مشکلاتی چون حاشیه نشینی، جمعیت متراکم بالا، وجود مهاجران بالا، اتباع بیگانه و زندان‌ها نیز نگران کننده است.

وضعیت استان البرز بحرانی نیست

وی با تاکید بر اینکه هنوز با اپیدمی سنگینی در مورد کرونا ویروس در استان البرز مواجهه نیستیم، گفت: وضعیت استان بحرانی نیست و کنترل شده است از روز گذشته آزمایشگاه سنجش ابتلاء در استان راه اندازی شده است، اما کیت‌های محدودی در اختیار داریم مقرر شده کیت‌های تشخیصی از خارج کشور دریافت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان‌های این استان در برابر کرونا ویروس، بیان کرد: در بیمارستان‌های استان کریدور کرونا تعریف شده، حفاظت از پرسنل و ایمنی آنها رعایت شده و وسایل لازم در اختیار است.

دکتر کریم در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تصمیمات ویژه کمیته کرونا در استان به خوبی دنبال شده است، افزود: در راستای تصمیمات این کمیته تعطیلی مراکز دانشگاهی و علمی، تصمیم برای تعطیلی مدارس و از طرفی لغو برگزاری جشن‌ها، مراسمها، همایش‌ها، کنسرت‌ها و … دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون در میان کادر درمانی در مراکز و بیمارستان‌های استان البرز مورد مثبت ابتلاء به کرونا ویروس گزارش نشده است، اشاره کرد: از ادارات استان نیز خواسته ایم که پرسنل خود را از لحاظ حضور در ادارات به سه سطح تقسیم کنند و آنهایی که آمدنشان به اداره و محل کار ضرورتی ندارد دور کاری کنند، عده‌ای که حضورشان ضرورت دارد به اداره بیایند و عده‌ای دیگر نیز گاهی روزها در محل کار خود حاضر شوند.

تغییر کد ژنتیکی کرونا ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با این توضیح که تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در استان البرز در سه فاز دنبال شده است، گفت: نخست برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و مراکز دانشگاهی علمی و در فاز دوم برای توزیع در زندان‌ها، پادگان‌ها و دیگر مراکز جمعیتی متراکم تهیه آن در دستور کار بوده است، در فاز سوم تهیه آن برای داروخانه‌ها و دیگر فروشگاه‌ها دنبال شده که ظرف روزهای آتی توسط شرکت‌های توزیع در داروخانه‌های استان پخش می‌شود.

دکتر کریم با ابراز ناراحتی از تغییر کد ژنتیکی کرونا ویروس، گفت: متأسفانه در کشور چین در مواردی عده‌ای بعد از ابتلاء به کرونا ویروس و طی دوره درمان و سپس ترخیص از بیمارستان دوباره به آن مبتلا شده اند و در مورد این ویروس این مهم نگران کننده است و کار ما را سخت‌تر می‌کند زیرا واکسن سازی برای بیماری‌هایی که تغییر کد ژنتیکی می‌دهند، سخت است.

وی با تاکید بر بحث نظارت بر توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی مورد نیاز در استان، گفت: محموله‌های زیادی تاکنون توقیف شده حتی در این میان میان محموله هوایی توقیفی نیز گزارش شده است، در نتیجه ضرورت دارد که توزیع این اقلام به درستی صورت گیرد تا گرفتار سوداگران نشویم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: