خبر بد برای ترامپ در شبکه محبوبش

کدخبر: 2347861

شبکه فاکس نیوز نظرسنجی‌ای منتشر کرد که بر طبق آن اکثر افراد فکر می‌کنند «برنی سندرز»، «جو بایدن» و «مایکل بلومبرگ» قادر خواهند بود ترامپ را در رقابت انتخاباتی شکست دهند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در نظرسنجی رسانه محبوبش، «فاکس‌نیوز» انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را به محتمل‌ترین نامزدهای حزب دموکرات واگذار خواهد کرد.

نظرسنجی‌ای که فاکس‌نیوز پنجشنبه شب منتشر کرده حاوی یک خبر خوب و یک خبر بد برای ترامپ است. خبر خوب آنکه ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند ترامپ در مسیری قرار دارد که به پیروزی مجددش در انتخابات منجر خواهد شد.

با وجود این کاوشی دقیق‌تر در اعداد نشان می‌دهد اکثر افراد فکر می‌کنند «برنی سندرز»، «جو بایدن» و «مایکل بلومبرگ» قادر خواهند بود ترامپ را در رقابت انتخاباتی شکست دهند.

درصد کسانی که گفته‌اند بایدن قادر است ترامپ را شکست دهد، ۸ درصد بیشتر از کسانی است که عکس این را پیش‌بینی کرده‌اند. برای بلومبرگ هم کسانی که پیش‌بینی می‌کنند او ترامپ را شکست خواهد داد ۸ درصد بیشتر از کسانی است که فکر می‌کنند ترامپ او را شکست می‌دهد. برای سندرز این رقم ۷ درصد است.

در نظرسنجی فاکس‌نیوز ۴۵ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که قطعاً به فردی غیر از ترامپ رأی خواهند داد. ۷ درصد دیگر هم گفته‌اند احتمالاً به رقیب ترامپ رأی خواهند داد. از طرف دیگر درصد کسانی که گفته‌اند قطعاً به ترامپ رأی می‌دهند فقط ۳۲ درصد است.

سندرز چند روز پیش در سومین مرحله انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا، پیروز شد. برنی سندرز که اکنون در رقابت‌های درون‌حزبی حزب دموکرات صدرنشین است در دور قبلی انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز آرای مردمی بیشتری نسبت به «هیلاری کلینتون» کسب کرده بود اما سرانجام با رای «موکلین غیرمتعهد»، این کلینتون بود که به عرصه انتخابات پا گذاشت و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شکست خورد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: