برخی‌ به دنبال بهره‌گیری سیاسی از کرونا هستند

کدخبر: 2347848

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به نظر می‌رسد که عده‌ای با کرونا و خودتحریمی بنا دارند تا اهداف سیاسی‌شان را به ثمر بنشانند.

سیدمحمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، درباره عملیات روانی غرب و رسانه‌های آنها علیه جمهوری اسلامی به بهانه کرونا گفت: موضوع کرونا سیاسی است و غرب از این موضوع به دنبال گرفتن ماهی خود است.

وی افزود: تعداد مرگ و میر آنفلوانزا در دنیا بیشتر از کروناست و کرونا یک درجه خفیف‌تر از آنفلوانزاست، اگر چه سرعت انتشار آن از آنفلوانزا بیشتر است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولین در حال بزرگنمایی کرونا هستند و به نظر می‌رسد سیاسی‌کاری خاصی در این قضیه وجود دارد.

** برخی‌ها به دنبال بهره‌گیری سیاسی از کرونا هستند

ابطحی گفت: وقتی که آقای رئیس‌جمهور در اظهاراتش به کرونا اشاره کرده و بلافاصله بعد از آن موضوع FATF و پالرمو را هم پیش کشید، کاملا مشخص است که دولت به دنبال بهره‌برداری از وضعیت فعلی و فشار اقتصادی هم‌اکنون بوده و بهره‌برداری سیاسی را طلب می‌کند.

وی گفت: متأسفانه تحریم‌های حداکثری آمریکا علیه کشورمان مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما مقامت و تاب‌آوری مردم صبور ایران توانسته ایالات متحده را در رسیدن به اهدافش شکست دهد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که عده‌ای با کرونا و خودتحریمی بنا دارند تا اهداف سیاسی‌شان را به ثمر بنشانند.

ابطحی با بیان اینکه حدود 40 کشور درگیر کرونا هستند اما اخباری که رسانه‌های غربی و استکباری با موضوع ایران مخابره می‌کنند، حتی بیش از چین است.

** بزرگنمایی کرونا محکوم است

وی گفت: کشورهای همسایه‌مان هم درگیر کرونا هستند و حتی در افغانستان کیت آزمایش هم وجود ندارد، اما غرب فقط به دنبال ضربه جمهوری اسلامی است و آنها به دنبال سوءاستفاده از این وضعیت بوده تا اهدافشان را دنبال کنند.

ابطحی گفت: من نسبت به بزرگنمایی بیش از اندازه کرونا توسط برخی مسئولین کشورمان بدبین هستم.

وی با بیان اینکه تهیه اقلام بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا برای دولت کار ساده‌ای است، چرا که وقتی ما چند میلیون ماسک را به چینی‌ها هدیه دادیم، نشان‌دهنده آن است که به اندازه کافی در کشورمان ماسک وجود دارد که بتوانیم نیازهای داخلی را تأمین کنیم. مردم با رعایت موازین بهداشتی و حفاظت سلامت خود توانسته‌اند به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی را انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرونا یکی از حلقه‌های جنگ اقتصادی علیه ایران است و وقتی وزیر خارجه آمریکا در تلویزیون ظاهر شده و اظهارات صریحی درباره مدیریت ناکارآمد مدیران حوزه بهداشت و درمان ایران می‌کند، نشان‌دهنده آن است که پشت قضیه سناریویی وجود دارد که اینترنشنال، بی‌بی‌سی و VOA و العربیه روی آن مانور می‌دهند.

** عملیات روانی غرب بعد از شکستش در انتخابات مجلس است

وی گفت: وضعیت به وجود آمده در ایران به بهانه کرونا فراتر از یک بیماری است، چرا که غرب به دنبال به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است، ضمن اینکه آنها شکست سختی هم در انتخابات مجلس متحمل شدند.

وی ادامه داد: الحمدلله با تشکیل مجلسی مقتدر، متخصص و انقلابی باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و دستورات مقام معظم رهبری و تجارب چند ساله، بخشی از مشکلات کشور را حل کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات روانی غرب علیه جمهوری اسلامی به بهانه کرونا برای ناامیدی بیشتر در جامعه است و این موضوع در راستای سناریوی عدم مشارکت مردم در انتخابات است.

** قطعا از بحران فعلی عبور خواهیم کرد

وی با اشاره به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه مردم در موضوع کرونا به اخبار صدا و سیما توجه کنند، گفت: رئیس‌جمهور وقتی که در ماه‌ها و سالهای قبل به صدا و سیما می‌تاخت و بودجه آن را کم می‌کرد، کجا بود؟ این در حالی است که مقام معظم رهبری به صراحت دستور داده بودند که بودجه صدا و سیما حتماً باید تأمین شود و دولت روزگاری که جایگاه و اعتبار صدا و سیما را کاهش می‌داد، به فکر شرایط فعلی بود که از مردم می‌خواست به اخبار آن توجه کنند؟

وی تصریح کرد:‌ قطعا با گرم شدن و رعایت موازین بهداشتی، در 10 تا پانزده روز آینده کرونا را شکست خواهیم داد، ضمن اینکه آمار منتشره هم حکایت از کاهش شیوع انتشار این ویروس است.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با تشکر از کادر پزشکی، درمانی و پرستاران برای مقابله با ویروس کرونا ، آنان سربازان جبهه دانست و گفت: همگی باید کمک کنیم تا از بحران فعلی عبور کنیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: