فدراسیون فوتبال مکمل رفتار اشتباه برخی باشگاه‌ها شد!

کدخبر: 2347799

رفتار اشتباهی که در فوتبال ایران تبدیل به عرف شده، مذاکره با مربیانی است که تحت قرارداد تیم‌های دیگری قرار دارند. این رفتار از باشگاه ها شروع شد و با اقدام فدراسیون فوتبال تکمیل شد.

بعد از جدایی رضا مهاجری از تیم نساجی، مدیران این مجموعه گزینه‌های مورد نظرشان را مشخص کردند تا در کمترین زمان ممکن جانشین مربی مستعفی شان را مشخص کنند و زمان زیادی از دست ندهند.

مذاکرات قائمشهری‌ها با محمود فکری به سرانجام رسید تا فکری که هدایت خوشه طلایی ساوه را بر عهده داشت، از این تیم جدا شده و به عنوان سرمربی جدید نساجی کارش را آغاز کند.

فکری سومین مربی بود که در این فصل در حالی پای مذاکره با نشست که تحت قرارداد تیم دیگری بود. این اتفاق برای اولین بار توسط باشگاه پرسپولیس روی داد و بعد از آن فدراسیون فوتبال چنین اقدامی را مرتکب شد.

پرسپولیسی‌ها بعد از خداحافظی کالدرون آرژانتینی در حالی با یحیی گل محمدی مذاکره کردند که گل محمدی تحت قرارداد باشگاه شهرخودرو قرار داشت و این اقدام غیر متعارف پرسپولیس (استناد به گفته‌های مدیران شهرخودرو) با فشارهایی همراه بود تا سرانجام سرمربی شهرخودرو از این تیم جدا شده و به پرسپولیس بپیوندد. برخی از گفته‌های مدیران پرسپولیس ثابت می‌کرد حتی آنها لیست نقل و انتقالاتی شان را هم با نظر گل محمدی تنظیم کرده بودند.

بعد از پرسپولیس نوبت به فدراسیون فوتبال رسید تا برای جانشینی سرمربی مستعفی تیم ملی باب مذاکره با امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان را باز کند. گرچه مذاکرات طولانی و مفصل فدراسیون و قلعه نویی صرفا به دلیل ایستادگی باشگاه سپاهان به سرانجام نرسید، اما این نافی رفتار غیر حرفه‌ای فدراسیون نبود. البته مدیران فدراسیون این حرکت را تکرار کرده و اینبار دراگان اسکوچیچ را از باشگاه صنعت نفت به خدمت گرفتند.

رفتار غیر حرفه‌ای که پرسپولیس آغاز گر آن بود و فدراسیون هم ادامه دهنده‌اش شد، گویا تبدیل به یک بدعت غلط شده و حالا باشگاه نساجی با پیروی از همین رفتار، بعد از جدایی سرمربی اش پای فردی را به میز مذاکره باز کرد که تحت قرارداد تیم دیگری بود.

فکری در حالی با نساجی مذاکره کرده که سرمربی خوشه طلایی بود و بعد از به نتیجه رسیدن با نساجی، مقدمات جدایی اش از تیم خوشه طلایی فراهم گردید.

با این تغییر و تحولات، نساجی هم تبدیل به دوازدهمین تیمی شد که در لیگ نوزدهم سرمربی اش را تغییر داده است تا تنها چهار تیم فولاد، سایپا، سپاهان و نفت مسجد سلیمان در این فصل مربی شان را تغییر نداده باشند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: