کرونا وارد دانمارک شد

کدخبر: 2347792

مسئولان وزارت بهداشت «دانمارک»، اولین مورد ابتلا به ویروس ناشناخته و جدید «کرونا» را در این کشور اروپایی مورد تأیید قرار دادند.

یکی از مقام‌های وزارت بهداشت دانمارک امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که «کپنهاگ»، اولین مورد ابتلا به ویروس ناشناخته و جدید «کرونا» در این کشور اروپایی را تأیید می‌کند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مسئولان وزارت بهداشت دانمارک اعلام کردند که یکی از شهروندان این کشور اروپایی که به تازگی از شمال ایتالیا بازگشته است، به ویروس کرونا مبتلا شده و هم‌اکنون در خانه خود قرنطینه شده است.

پیش از این ایتالیا اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است و تاکنون ۱۱ نفر قربانی این ویروس در این کشور شده‌اند.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز، یونان ابتلای یک شهروند خود به این ویروس را تایید کرد. به گفته یک مقام وزارت بهداشت یونان این فرد یک زن ۳۸ ساله یونانی است که بتازگی به ایتالیا سفر کرده بود. مقامات بهداشتی یونان گفتند که حال عمومی این زن یونانی مساعد است و زیر نظر قرار دارد.

آخرین اخبار از تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به دو هزار و ۷۴۴ تن افزایش یافته است و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در چین هم‌اکنون به ۷۸ هزار و ۴۹۷ تن رسیده است.

بیش از ۴۰ کشور و منطقه در خارج از چین نیز ورود این ویروس ناشناخته را مورد تأیید قرار داده‌اند به طوریکه روز گذشته کشورهایی از جمله برزیل، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر برای اولین بار تأیید کردند که مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهایشان گزارش شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: