درخواست علاوی از نمایندگان برای دادن رای اعتماد به کابینه

کدخبر: 2347787

نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق با مستقل، پاک‌دست و کارآمد خواندن کاندید‌های کابینه معرفی شده خود از نمایندگان پارلمان خواست به آن‌ها رای اعتماد دهند.

محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق روز گذشته (چهارشنبه) در پیامی توییتری از اعضای پارلمان این کشور خواست به اعضای معرفی شده کابینه او رای اعتماد دهد.

علاوی در توییتر خود نوشت: «به خواست الهی، فردا (پنجشنبه) به اولین کابینه متشکل از کاندید‌های مستقل، پاک‌دست و کارآمد رای داده خواهد شد و حقوق مردم هیبت عراق را برمی‌گرداند.»

محمد الحلبوسی، ریاست پارلمان عراق و رئیس ائتلاف سنی «تحالف القوی العراقیه» پیش از این امروز پنجشنبه را زمان تشکیل جلسه ویژه اخذ رای اعتماد برای کابینه توفیق علاوی تعیین کرده بود.

محمد الحلبوسی روز گذشته اعلام کرد که جلسه پنجشنبه به منزله توافق بر سر دادن رای اعتماد به کابینه علاوی نیست. او گفت که در این جلسه حاضر خواهد شد و ریاست را برعهده خواهد گرفت.

حلبوسی درباره حضور نمایندگان عضو ائتلاف «تحالف القوی العراقیه» در جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی گفت که بودن و یا نبودن آن‌ها به خود این اعضا واگذار شده است، ولی هیچ گونه توافقی بین کرد‌ها و سنی‌های عراقی در مورد تشکیل دولت جدید وجود ندارد.

رئیس پارلمان عراق همچنین در مورد توافق ائتلاف‌های شیعیان عراق بر سر حکومت علاوی نیز تشکیک کرد و گفت که شواهدی وجود دارد که «برهم صالح»، رئیس‌جمهور کرد عراق در مورد نامزد‌های کابینه علاوی مداخله کرده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: