کرونا از «ایتالیا» به سراغ یونان و برزیل رفت

کدخبر: 2347764

مقامات یونان و برزیل از اولین نمونه از مبتلایان به ویروس کرونا که هر دونفر به تازگی از شهر «لومباردی» در ایتالیا بازگشته بودند، خبر دادند.

مقامات برزیل و ایتالیا روز چهارشنبه از ورود ویروس کشنده کرونا به کشورهای خود از مبدا شهر لومباردی در شمال ایتالیا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یونان روز چهارشنبه ورود ابتلای یک شهروند خود به این ویروس را تایید کرد. به گفته یک مقام وزارت بهداشت یونان این فرد یک زن ۳۸ ساله یونانی است که به تازگی به ایتالیا سفر کرده بود. مقامات بهداشتی یونان گفتند که حال عمومی این زن یونانی مساعد است و زیر نظر قرار دارد.

کانون ویروس کرونا از بازارهای فروش حیوانات وحشی در شهر «ووهان» در چین بود که تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در جهان را مبتلا کرده و بیش از ۲۷۰۰ تن که بیشتر چینی هستند جان خود را از دست داده اند.

به نوشته رویترز، یونان کشوری با جمعیت یازده میلیون نفر و جذب سالیانه سی میلیون گردشگر، سیزده بیمارستان در سراسر کشو را برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

به گزارش رویترز، مقامات برزیل نیز چهارشنبه اولین بیمار مبتلا به کرونا در این کشور واقع در آمریکای لاتین را تایید کردند. بیمارستانی در شهر «سائوپائولو» اعلام کرد که یک برزیلی ۶۱ ساله که از شهر لومباردی در شمال ایتالیا بازگشته بود مبتلا به کرونا شده است. بیمارستان «آلبرت اینشتن» در سائوپائولو اعلام کرده که تست کرونای این فرد مثبت بوده است.

ایتالیا بیشترین میزان شیوع کرونا را در اروپا داشته و گفته می شود بیش از ۳۵۰ مورد کرونا در این کشور مشاهده شده و تاکنون یازده نفر بابت این ویروس جان باخته اند.

مقامات شهرهای شمالی ایتالیا مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها را برای دستکم یک هفته تعطیل کرده و برگزاری هرگونه تجمع عمومی از جمله «کارناوال ونیز» را ممنوع کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: