چطور کرونا ویروس خفیف را در خانه درمان کنیم؟

کدخبر: 2347753

موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی نیازی ندارد و استراحت در منزل و مراقبت‌های خانگی منجر باعث بهبود آن می‌شود.

موارد خفیف بیماری کرونا به درمان دارویی احتیاج ندارد و استراحت در منزل و مراقبت‌های خانگی منجر به بهبود آن می‌شود؛ بنابراین در موارد خفیف بیماری کرونا استراحت در بستر، خوردن مایعات فراوان، مصرف مرکبات، سبزی تازه و میوه تازه در بهبود بیماری بسیار موثر است.

در عین حال توصیه می‌شود که مبتلایان به نوع خفیف کرونا، نوعی خودقرنطینگی اختیار کنند.

به این صورت که در یک اتاق بروند و در را ببندند و سعی کنند که با سایر افراد خانواده تماس نداشته و دست ندهند.

همچنین هم بیمار و هم اعضای خانواده، دست هایشان را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

طول دوره نوع خفیف بیماری کرونا با مراقبت‌های خانگی بین پنج تا هفت روز بهبود می‌یابد. علائم این بیماری شامل تب، سرفه، سردرد و تنگی نفس است.

ویروس کرونا؛ تا چند ساعت روی سطوح زنده می‌ماند؟ یک متخصص عفونی در مورد ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح توضیحاتی داد.

معصومه بیاتی، متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح گفت: قابلیت ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح جامد مانند میز کار، صندلی، دستگیره‌های در از ۲ ساعت تا ۹ روز است که بهترین ضدعفونی کننده روی این سطوح آب و محلول‌های سفید کننده است.

او افزود: برای تهیه محلول ضدعفونی کننده باید ۹ قسمت آب و یک قسمت سفید کننده مانند وایتکس را ترکیب کرده و با استفاده از پارچه خیس سطوح را تمیز کرده و با پارچه خشک هم باقی مانده رطوبت را پاک کرده و از بین ببریم.

این متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در سطوح جاذب میزان تعاملی که فرد در مدت زمان حضور در محیط آلوده دارد می‌تواند تعیین کننده باشد. اگر ما در محیطی کار می‌کنیم که ترشحات تنفسی زیاد است بهترین کار این است که کفش هایمان را خارج از محیط ساختمان تعویض کنیم و با همان کفش ها داخل نشویم.

بیاتی گفت: لباس‌هایی که خیلی آلوده نیستند را بعد از خروج از محل کار مانند محیط بیمارستان‌ها نه محیط‌های عادی که میزان تعامل و برخورد افراد با قطرات تنفسی زیاد نیست باید در کیسه زباله بزرگی بریزیم و بعد از وارد شدن به منزل آن‌ها را با شوینده‌های معمولی بشوییم.

«باشگاه خبرنگاران»

ارسال نظر: