شاه محمود قریشی:

هند پیشنهاد میانجی‌گری ترامپ در مساله کشمیر را رد کرد

کدخبر: 2347683

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: دولتمردان هند با رد پیشنهاد ترامپ در خصوص میانجی‌گری بر سر مساله کشمیر نشان دادند که به فکر حل مساله کشمیر نیستند.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: دولت هند باز هم به پیشنهاد ترامپ مبنی بر میانجی‌گری در موضوع کشمیر را رد کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که هر دو کشور هند و پاکستان ارتباط خوبی با آمریکا دارند به نظر می رسد مناسب‌ترین زمان برای حل مساله کشمیر از دست رفت.

دولت هند در بیانیه مشترک پس از دیدار مودی با ترامپ اعلام کرد: مساله کشمیر یک مساله داخلی است و به هیچ کشوری اجازه دخالت در موضوع کشمیر را نخواهیم داد.

قریشی اظهار داشت: حتی آمریکا هم با نظر ما موافق است و تلاش می کند تا با یک همه پرسی مساله کشمیر برای همیشه حل شود ولی هند مانع برگزاری این همه پرسی است.

وزیر خارجه پاکستان سپس به موضوع صلح افغانستان اشاره کرده و گفت: قرار است طی روزهای آتی معاهده مهمی بین طرفین مناقشه برگزار شود و ما نیز در این جلسه حضور خواهیم داشت.

ترامپ تا کنون ۳ بار وعده داده است که برای حل مساله کشمیر اقدام می کند ولی در میدان عمل هیچ اقدام موثری از سوی او صورت نگرفته است.

هند در حالی کشمیر را یک موضوع داخلی می داند که سازمان ملل اعلام کرده است: دولت های دهلی نو و اسلام آباد باید با برگزاری یک همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: