از باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها تا بوستان آهوان کیش در سفر به کیش

کدخبر: 2347635

سفر به جزیره کیش در فصل زمستان بسیار خوشایند و ایده آل خواهد بود . در این فصل علاوه بر خلوت بودن نسبی این جزیره هوا نیز خنک و مطلوب است . این جزیره دارای امکانات متنوع رفاهی است که وجود هتل های مجهز و لوکس و رستورانهای متنوع و همچنین تفریحات آبی از جمله این خدمات است . ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مکان های تاریخی و دیدنی جزیره کیش را به شما معرفی نماییم تا بدون اتلاف وقت مستقیما به مکان مورد علاقه خود رفته و از سفر به این جزیره نهایت لذت را ببرید .

نسیم آنلاین : سفر به جزیره کیش در فصل زمستان بسیار خوشایند و ایده آل خواهد بود . در این فصل علاوه بر خلوت بودن نسبی این جزیره هوا نیز خنک و مطلوب است . این جزیره دارای امکانات متنوع رفاهی است که وجود هتل های مجهز و لوکس و رستورانهای متنوع و همچنین تفریحات آبی از جمله این خدمات است . ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مکان های تاریخی و دیدنی جزیره کیش را به شما معرفی نماییم تا بدون اتلاف وقت مستقیما به مکان مورد علاقه خود رفته و از سفر به این جزیره نهایت لذت را ببرید .

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

این مجموعه وسیع شامل بخشهای گوناگونی است که در مجموع به نام پارک دلفین‌ها و یا دلفیناریوم شناخته می‌شود . به محض ورود به این مجموعه از باغ پرندگان دیدن خواهید نمود که در آن حدود پنجاه گونه بی نظیر از پرنده‌ها نگهداری می گردد . که از آن جمله میتوان به طاووس‌ ، طوطی‌ ، پلیکان‌ها و گونه های کمیاب دیگر اشاره نمود .

پس از آن راهی آکواریوم آب‌شور خواهید شد که در آن انواع پستانداران دریایی نگهداری می گردد که از آن جمله میتوان به شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و نهنگ و … اشاره کرد . و در نهایت به مهیج ترین قسمت این مجموعه یعنی نمایش شاد و مفرح دلفین ها خواهید رسید. این برنامه در نهایت با اجرای شاد و موزیکال جنگ کلاسیک‌شو به پایان می رسد .

برای مشاهده تور کیش روی لینک زیر کلیک کنید :

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

بوستان آهوان کیش

به گزارش سفر باتو ، بوستان آهو ها از دیگر مکانهای تفریحی در این جزیره است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم . این بوستان در حدود دو هکتار وسعت دارد و در انتهای خیابان فردوسی قرار گرفته است . در این بوستان گونه های مختلف جانوری نظیر شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نگهداری می گردد که البته تماشای دسته های آهو که آزادنه در این محیط زندگی می کنند بسیار جالب خواهد بود .

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی از جمله جاذبه های گردشگری کیش و مکانهای دیدنی و پرطرفدار در این جزیره است که تماشای آبهای نیلگون و همچنین غروب آفتاب بر پهنای آن بسیار خاطره انگیر خواهد بود. گشت و گذار بر روی این اسکله تمام چوبی این اسکله با وجود تفریحات متنوع آبی که در این مکان فراهم آمده گردشگران را به سمت خود جذب می نماید . این اسکله توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است و طولی در حدود چهار صد و سی و هفت متر دارد . این اسکله همچنین به مراکزی نظیر بولینگ مریم ، سینما چهار بعدی و کلوپ تفریحات دریایی بسیار نزدیک است .

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

به گزارش سفر باتو ، این بنای تاریخی بیش از دویست سال قدمت دارد و به یکی از اشخاص معروف و محبوب این جزیره به نام حاج عبدالله‌ بن‌شاهین تعلق دارد . این خانه تاریخی از سال 1393 به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده و دربهای آن برای بازدید عموم باز است . با بازدید از خانه مردم شناسی با سبک زندگی بومیان منطقه بیشتر آشنا خواهید شد و همچنین برخی ابزار و وسایل قدیمی‌ ماهیگیری، پخت ‌و پز، نگهداری و تهیه خرما در آن به نمایش گذارده شده است .

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز در زبان فارسی به معنای قنات است . و این شهر تاریخی در واقع قناتی وسیع است که در حدود دو هزار سال قدمت دارد و بیانگر دانش و تمدن پیشینیان ایران زمین است . کاریز کیش محلی برای تامین و نگهداری آب شرب اهالی این جزیره بوده که در عمق شانزده متری از سطح زمین حفر شده است . حین بازدید از این منطقه تاریخی به موزه ، بازارچه صنایع‌ دستی ، عکاسخانه ، چایخانه و رستوران سنتی بر خواهید خورد که همگی به جذابیت این منطقه افزوده است . همچنین بر روی دیواره ها و سقف این منطقه فسیل‌های گوناگونی از صدف ‌ها و آبزیان به چشم می خورد که نشانه پیشروی آب دریا تا این نقطه بوده است .

شهر باستانی حریره کیش

شهر حریره یکی دیگر از مکان های دیدنی در جزیره کیش است که قدمت آن به سده پنجم تا دهم هجری قمری باز می گردد که در سالهای اخیر در لیست آثار ملی ثبت شده ایران قرار گرفته است. شهر باستانی حریره دارای سه کیلومتر وسعت است و نشانه های از آبادی و ثروت ساکنین این منطقه در آن مشاهده می گردد . علاوه بر این حریره دارای جمعیت بسیاری بوده و در شمال آن بندرگاه و دفاتر دولتی به چشم می خورد .

مرکز غواصی کیش

مرکز غواصی کیش نزدیک به سی سال است که در این جزیره شروع به فعالیت نموده و با فراهم نمودن امکان غواصی و تفریحات آبی متعدد به مکانی پرطرفدار تبدیل شده است . علاقه مندان به غواصی در این مرکز دورهای کوتاه را طی نموده و در مدت کمتر از سی دقیقه آماده رفتن به زیر آب خواهند شد . در این مرکز امکان تجربه غواصی برای مبتدی‌هایی که حتی شنا بلد نیستند نیز وجود دارد .

ارسال نظر: