نامه صدها نظامی اسرائیلی علیه نتانیاهو

کدخبر: 2347619

صدها نظامی بازنشسته نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به رئیس این رژیم از او خواستند مانع تشکیل کابینه جدید توسط نتانیاهو شود که متهم به فساد مالی است.

در آستانه سومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته، صدها افسر نظامی بازنشسته در نامه‌ای سرگشاده خواستار ممانعت از نخست‌وزیری دوباره «بنیامین نتانیاهو» شدند.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، 540 افسر بازنشسته نیروی هوایی که «آویاهو بن نون» فرمانده اسبق این نیرو و 39 افسر با درجه سرتیپی و 66 افسر با درجه سرهنگی در میان آنان هستند، به «رؤوین ریولین» نامه‌ نوشته و از او خواسته‌اند مانع تشکیل کابینه جدید توسط بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود شود.

بنا بر این گزارش،‌ افسران بازنشسته اسرائیلی در این نامه که نمایندگان پارلمان این رژیم را نیز خطاب قرار داده‌اند، توضیح داده‌اند که «چطور ممکن است کسی که متهم به رشوه‌خواری،‌کلاهبرداری و خیانت در امانت است و ارتش را به عملیات‌های نظامی و جنگ گسیل می‌کند،‌ کابینه را تشکیل دهد».

این افسران تصریح کرده‌اند که در صورتی به این امر رضایت خواهند داد که بنیامین نتانیاهو کاملا از اتهامات مطرح شده،‌ تبرئه شود.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی چند ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز گزارش داده بود اکثریت واضحی در کنست مخالف اعطای مصونیت قضائی به نتانیاهو هستند. نتانیاهو که پیشتر درخواست مصونیت قضائی داده بود،‌ حدود یک ماه پیش این درخواست خود را پس گرفت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: