پیشنهادات ترکیه درخصوص ادلب از سوی روسیه رد شد

کدخبر: 2347618

منابع آگاه اعلام کردند که روسیه پیشنهادات ترکیه درخصوص ادلب از سوی روسیه را رد کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که روسیه پیشنهادهای ترکیه درخصوص ادلب را رد کرده است.

به نوشته این روزنامه، مذاکرات مسئولان بلندپایه روس و همتایان ترک درباره ادلب بدون نتیجه پایان یافت. گفته می شود این مذاکرات شاهد اختلافات شدید بود و طرف روسی پیشنهادهای ترکیه را رد کرده است.

این منابع افزودند: پس از رد این پیشنهاد، ترکیه پیشنهادی جایگزین داده مبنی بر اینکه شهر ادلب در کمربند امنیتی تحت نظارت گشتی‌های مشترک روسیه و ترکیه قرار بگیرد بدون اینکه نیروهای سوری دخالت کنند.

ترکیه گفته، در مقابل، آنکارا هم توجهی به عملیات نظامی روسیه و سوریه در جنوب استان ادلب نمی‌کند جایی که شامل شهرهای اریحا، جسر الشغور، جبل الزاویه و به طور خودکار شامل بزرگراه حلب - لاذقیه معروف به ام-۴ می‌شود اما باز هم تیم مذاکره‌کننده روس این را هم رد و اصرار کرده که موضوع شهر ادلب و جنوب استان دو موضوع جداگانه است و نباید آن را یک موضوع قرار داد.

بنا بر این گزارش، روس‌ها درباره اینکه خط مرزی (ادلب با ترکیه) به شکل موقت، به عمق چند کیلومتر خارج از عملیات نظامی ارتش سوریه بماند، موافقت محتاطانه‌ای نشان داده‌اند تا منطقه مرزی محلی باشد برای خروج افراد مسلح و خانواده‌هایشان تا آنکه در خصوص ادلب راه حلی نهایی به دست آید. با این حال روس‌ها قبول نکرده‌اند که شهر ادلب نیز در این کمربند امنیتی قرار بگیرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: