موضع گیری سندرز علیه ترامپ در قبال هندوستان

کدخبر: 2347614

سناتور ایالت ورمونت آمریکا توقف فروش تسلیحات نظامی به هند را، که تنها به نفع سازندگان آمریکایی این سلاح‌هاست، خواستار شد.

در حالی که دونالد ترامپ آماده انعقاد توافق فروش تسلیحاتی ۳ میلیارد دلاری با هند می‌شود، برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار توقف فروش سلاح به دهلی نو شد.

او یادآور شد که چنین فروش تسلیحاتی تنها در چارچوب منافع سازندگان تجهیزات دفاعی آمریکایی است این در حالی است که دو کشور باید روی بدتر شدن شرایط آب وهوا در سراسر جهان تمرکز کنند.

سناتور ایالت ورمونت در صفحه توئیتر خود نوشت: به جای فروش ۳ میلیارد دلار سلاح به منظور توانگر کردن ریتیون، بوئینگ و لاکهید، آمریکا باید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی با هند همکاری کند. ما می‌توانیم با هم کار کنیم تا آلودگی هوا را کاهش دهیم، شغل‌های در ارتباط با انرژی تجدیدپذیر مفید ایجاد کنیم و سیاره خود را نجات دهیم.

این پیام توئیتری سندرز چند ساعت پیش از انعقاد قرارداد دفاعی به ارزش ۳ میلیارد دلار میان دهلی نو و واشنگتن در خصوص فروش بالگرد‌های چند منظوره دریایی منتشر شد. رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی در احمد آباد هند قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری با هند را اعلام کرد.

هفته گذشته کمیته امنیتی کابینه هند به ریاست ناندرا مودی، نخست وزیر این کشور طرح خرید ۲۴ بالگرد چند منظوره آمریکا برای بکارگیری در نیروی دریایی این کشور را به تصویب رساند.

سندرز موضوع تغییرات اقلیم را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در کمپین انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مطرح کرده است. سناتور ایالت ورمونت پیشتر طرح «توافق جدید سبز» را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی با تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره وری انرژی و حمل و نقل سالم مطرح کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: