سبد معیشت خانوار کارگران امروز نهایی می‌شود

کدخبر: 2347503

عضو کمیته مزد شورای‌عالی کار با اشاره به نشست امروز کمیته مزد شورای‌عالی کار اظهار کرد: گروه کارفرمایی باید در نشست امروز حضور داشته باشند تا سبد معیشت خانوار کارگران برای سال ۹۹ مشخص گردد.

محمدرضا تاجیک، عضو کمیته مزد شورای‌عالی کار با بیان اینکه نشست کمیته مزد شورای‌عالی کار امروز برگزار می‌شود، می‌گوید: اعداد و ارقامی که از کمیته مزد برای تعیین دستمزد سال آتی خارج می‌شود باید منطقی و مورد پذیرش جامعه باشد.

محمدرضا تاجیک با اعلام اینکه "در نشست قبلی کمیته مزد شورای‌عالی کار در مورد تعیین اقلام خوراکی سبد معیشت با گروه دولت به تفاهم رسیده‌ایم" گفت: جلسه قبلی کمیته مزد بدون حضور نمایندگان کارفرمایی برگزار شد و نمایندگان بخش‌های کارگری و دولت بررسی‌هایی را بر اقلام خوراکی سبد معیشت کارگران انجام دادند و مشکلی در این زمینه نداشتند.

وی افزود: در مورد جمع ریالی اقلام غیرخوراکی و محاسبه تورم آن بررسی‌های لازم انجام شده است ولی دیدگاه‌های محاسبه طرفین متفاوت است.

وی با اشاره به نشست امروز کمیته مزد شورای‌عالی کار اظهار کرد: گروه کارفرمایی باید در نشست امروز حضور داشته باشند تا سبد معیشت خانوار کارگران برای سال 99 مشخص گردد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه وظیفه کمیته مزد کارشناسی و بررسی حداقل هزینه زندگی خانوار کارگران برای سال 99 می‌باشد، اعداد و ارقامی که از کمیته مزد برای سال آتی خارج می‌شود باید منطقی و مورد پذیرش جامعه باشد و این اعداد می‌بایست بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی کشور محاسبه و اعلام شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: