۶ راهکار ضروری برای پیشگیری از کرونا ویروس در سفر چیست؟

کدخبر: 2347496

هفتمین نوع از ویروس کرونا، مدتی است که از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرده و برخی از کشورها در سراسر جهان را درگیر خود کرده است تا جایی که بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های کشور، این ویروس در ایران نیز قربانیانی داشته است.

نسیم آنلاین : هفتمین نوع از ویروس کرونا، مدتی است که از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرده و برخی از کشورها در سراسر جهان را درگیر خود کرده است تا جایی که بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه ‌ های کشور، این ویروس در ایران نیز قربانیانی داشته است. البته میزان کشندگی کرونا ویروس، تنها 2 الی 3 درصد است اما از آنجایی که مسئله رسم و رسومات ایرانی در آستانه سال نو و سفرهای نوروزی در این میان مطرح است، موضوع پیشگیری از شیوع این ویروس در ایران می‌بایست جدی ‌ تر از سایر کشورهای جهان مورد بررسی قرار بگیرد. به همین جهت سعی داریم در مطلبی با عنوان " ۶ راهکار ضروری برای پیشگیری از کرونا ویروس در سفر چیست؟ " به جزئیات این موضوع بپردازیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

از سفرهای خارجی اجتناب کنید هر چند که ممکن است نوروز، تنها فرصت شما برای انجام سفرهای خارجی باشد اما هرگز فراموش نکنید که هیچ سفری ارزش قرار گرفتن در معرض بیماری‌های کشنده را ندارد. از این رو بهتر است تا جای ممکن از سفرهای خارجی به ویژه، مسافرت به کشورهایی که محبوبیت خاصی برای گردشگران چینی دارند، اجتناب نمایید. سفر خارجی به کلیه شهرهای کشور چین نیز ممنوع می‌باشد چرا که حتی اگر شما در سفر دچار بیماری نگردید، ممکن است ناقل آن باشید. بنابراین از نظر عقلی و انسانی باید از این موضوع جلوگیری نمایید. با همه اینها ممکن است شما بلیط هواپیما خارجی خود را از مدتها قبل رزرو کرده باشید و تصمیم داشته باشید که به برنامه سفر خود برسید. در این صورت توصیه می‌کنیم حتماً به توصیه‌های وزارت امور خارجه و بهداشت در این خصوص عمل نمایید و حتی اگر ممکن است که دچار خسارات جبران ناپذیری شوید، سفر خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری لغو نمایید. در غیر این صورت بهتر است حتماً یک بیمه نامه مسافرتی معتبر را برای سفرهای خارجی خود خریداری نمایید و سپس به کشور مورد نظر خود سفر نمایید، همانطور که می‌دانید لازمه داشتن یک سفر خوب برنامه ریزی دقیق است زیرا با وجود برنامه ریزی مناسب برای تهیه بلیط، رزرو هتل تا برنامه‌های داخلی سفر همیشه همه چیز آنطور پیش نمی‌رود که شما انتظار آن را دارید، زمانی می‌توانید با خیالی آسوده و آرامش خاطر سفر کنید که از داشتن بیمه مسافرتی مطمئن باشید تا با خیال آسوده سفر کنید. وسایل نقلیه سفر خود را با دقت انتخاب نمایید تا جای ممکن از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی بپرهیزید و اگر می‌توانید خودروی شخصی خود را جایگزین آنها کنید. در غیر این صورت ایمن ‌ ترین راه سفر تهیه بلیط قطار و دربست نمودن کوپه است. چرا که این کار به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی که در مسیر به سر می‌برید با سایر مسافران و ناقلان احتمالی ویروس در ارتباط نبوده و فاصله مناسب خود را با آنها حفظ نمایید. همچنین در سفر با سایر وسایل نقلیه به هیچ عنوان نباید با سایر مسافران دست داده و روبوسی نمایید، پس این مسئله را جدی بگیرید و وسیله نقلیه سفر خود را با دقت انتخاب نمایید.

بهداشت فردی را رعایت نمایید اگر بیمار و مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس هستید، در خانه بمانید و به هیچ عنوان سفر نکنید. در غیر این صورت فراموش نکنید که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی و عمومی است. از این رو حتماً ژل ضدعفونی کننده، ماسک فیلتردار و صابون شخصی خود را در کیف دستی جای داده و آنها را در همه جا به همراه داشته باشید. اگر یک بلیط اتوبوس را برای سفر خود خریداری نموده اید، سعی کنید تا جای ممکن به دسته صندلی ‌ ها، پرده اتوبوس و میله ‌ های آن دست نزنید و در هر فرصت ممکن، دستان خود را با آب و صابون بشویید. همچنین اگر امکان شستشوی مداوم دست ‌ ها را ندارید از تماس آنها با بینی، دهان و چشم‌های خود جلوگیری نمایید و تا زمانی که امکان شستشو با آب و صابون برای شما فراهم شود، از ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با دیگر روش‌های رعایت بهداشت فردی می‌توانید مطلبی با عنوان " چند توصیه بهداشتی در سفر که سلامت شما را حفظ می‌کند " را در وبلاگ قاصدک 24 مطالعه نمایید.

به بهداشت اقامتگاه خود بی توجه نباشید همانطور که می‌دانید رزرو هتل در ایام نوروز کنسلی ندارد و در صورت لغو سفر وجهی به شما مسترد نمی‌گردد. بنابراین اگر به سفر رفته و قرار است در هتلی که از قبل رزرو کره اید اقامت نمایید، پس از تحویل گرفتن اتاق خود، همه جا را ضدعفونی نمایید. همچنین بهتر است برای اطمینان بیشتر ملحفه‌های هتل را با ملحفه‌های شخصی خود جا به جا نمایید و قبل از استفاده از توالت و حمام آنها را ضدعفونی کنید. در بازدید از اماکن گردشگری احتیاط کنید همانطور که می‌دانید ایام نوروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای سال برای سفر است. از این رو اگر این ایام را برای سفر خود انتخاب نموده‌اید، در بازدید از اماکن گردشگری، احتیاط کنید. برای این کار می‌توانید بازدیدهای خود را به ساعات ابتدایی روز موکول نمایید چرا که اماکن گردشگری به طور معمول در این ساعات، خلوت‌تر هستند. از این رو شما می‌توانید بدون مواجه با ازدحام جمعیت از آنها بازدید نمایید. همچنین بهتر است از بازدید از اماکن سر بسته و بسیار شلوغ اجتناب نمایید و حتماً در مکان‌های عمومی از ماسک فیلتردار استفاده نمایید. سعی کنید تا جای ممکن از افراد مشکوک به بیماری دوری کنید و فاصله یک و نیم متری خود را با دیگر گردشگران حفظ نمایید.

از خوردن غذاهای خام بپرهیزید تا جای ممکن پخت و پز وعده‌های غذایی را خود بر عهده بگیرید و قبل از تناول غذا از پخت کامل و درست آن اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت بهتر است از مواد غذایی ساده نظیر نان و پنیر استفاده نمایید یا غذای خود را در رستوران‌های معتبر شهر میل کنید. قبل از پخت غذا یا خوردن آن، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و اگر می‌توانید از قاشق، چنگال و لیوان شخصی خود استفاده نمایید.

در پایان یادآور می‌شویم که در صورت رعایت تمامی این نکات، خطر ابتلای شما به این ویروس تا حد بسیاری کاهش می‌یابد. پس نگران نباشید و اگر برای سفرهای نوروزی خود برنامه ریزی نموده‌اید و مایل به لغو آنها نیستید، می‌توانید با رعایت کامل نکات بهداشتی و خرید بیمه نامه مسافرتی https://ghasedak24.com/ins برای مسافرت خود آماده شوید، جا دارد خاطر نشان کنیم با تهیه بلیط قطار https://ghasedak24.com/train-ticket و دربست گرفتن کوپه اختصاصی می‌توانید ضمن بهره‌مندی از خدمات قاصدک 24 سفری ایمن و سالم را تجربه کنید. فراموش نکنید که انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، اتوبوس را نیز می‌توانید از وب سایت و اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 خریداری نمایید و هتل خود را نیز در همین مجموعه رزرو نمایید.

ارسال نظر: