سندرز: ترامپ بلومبرگ را می‌جود!

کدخبر: 2347322

برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی و نامزد انتخابات آمریکا اعلام کرد مایکل بلومبرگ، یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات، در رقابت‌های انتخاباتی در برابر ترامپ توان مقابله نخواهد داشت.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت مناظره اخیر ایالت نوادا نشان داد مایکل بلومبرگ برای شکست دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور توان لازم را ندارد.

سندر در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد ضعیف مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات، در مناظره اخیر باعث تعجب او بوده، گفت: «بله، بود، بود. و فکر می‌کنم [با توجه به] آنچه در مناظره دموکرات‌ها اتفاق افتاد، می‌دانید، فکر می‌کنم کاملا محتمل است که ترامپ او را بجود و تف کند.»

وی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا مناظره اخیر از نگرانی وی در مورد احتمال پیشتاز شدن بلومبرگ در رقابت‌ها، کاسته است، گفت: «من از مبلغ بی‌سابقه‌ای که دارد برای یک کارزار انتخاباتی خرج می‌شود، نگران هستم. می‌دانید، ما در تاریخ آمریکا هرگز چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. البته تصور می‌کنم که مردم آمریکا علیه این نوع جنبی الیگارشی شورش خواهند کرد.»

وی افزود: «ما یک دموکراسی هستیم. یک نفر، یک رأی. نه اینکه یک نفر با ثروت ۶۰ میلیارد دلاری‌اش انتخابات را بخرد.»

برنی سندرز پیش از این نیز در سخنرانی‌ای با اتهام‌زنی به مایکل بلومبرگ برای خرید ریاست‌جمهوری، تاکید کرد مردم از خرید انتخابات از سوی میلیاردر‌ها خسته شده‌اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: