فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در پاکستان به نمایش در می‌آید

کدخبر: 2347308

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با حضور نرگس آبیار، کارگردان و نویسنده این فیلم در مرکز هنرهای شهر کراچی پاکستان نمایش داده می‌شود.

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به زبان اردو، با حضور نرگس آبیار، کارگردان و نویسنده فیلم، محمدی، سرکنسول، کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوی اسلامی ایران در کراچی، همامیر، رییس کمیته جوانان شورای هنری پاکستان و جمع کثیری از دانشجویان سینما و تئاتر، بازیگران، اصحاب رسانه و ایرانیان مقیم در محل شورای هنر پاکستان به نمایش درآمد.

مسئول کمیته جوانان مرکز هنرهای کراچی در سخنانی با اشاره به قرابت‌های فرهنگی ایران و پاکستان، از ایران به عنوان کشوری همواره دوست و اولین کشوری که پاکستان را به رسمیت شناخت نام برد.

وی اظهار کرد: خانم نرگس آبیار، نویسنده ادبی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان پرآوازه فیلم‌های معروف و پُرطرفدار سنیمایی و مستند ایرانی همچون «شیار ۱۴۳»، برنده جایزه بهترین فیلم زنان در شهر داکا بنگلادش، «نفس» نامزد جایزه آسکار در سال ۲۰۱۸میلادی، «شبی که ماه کامل شد» و فیلم‌های زیبای دیگری نیز است.

سرکنسول کشورمان در سخنان خود، گفت: فیلم «شیار ۱۴۳» در واقع احساسات قلبی تمامی مادران جنگ دیده و پسران از دست داده به ویژه مادران جنگ دیده ایرانی را به شیوه‌ای بسیار جالب و زیبا به خوبی انعکاس کرده است. فیلم‌های دیگر خانم آبیار چون «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» نیز از مزیت‌های خاص هنر سینمایی برخوردارند.

خانم آبیار ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان نمایش فیلم، گفت: هدف از تولید فیلم «شیار 143» زنده نگه داشتن یاد شهیدان و مادران شهدایی است که سال‌هاست چشم ‌انتظار فرزندان شهید خود هستند و همچنین فیلمی در اهمیت صلح و امنیت بود که در طول زمان چهل روز در روزهای بسیار گرم تابستان و در یکی از گرم‌ترین مناطق ایران پس از مواجهه شدن با مشکلات بسیاری فیلمبردای آن به پایان رسید.

کارگردان کشورمان افزود: این فیلم به ظاهر گرفتاری‌های یک خانواده شهید ایرانی را انعکاس می‌کند، ولی در حقیقت داستان بسیاری از خانواده‌های شهدا را دربردارد. من علاقه‌مندم در آینده امکان ساخت فیلمی در کشور پاکستان را پیدا کنم.

نرگس آبیار به منظور شرکت در اولین دوره جایزه «زنان برتر و موفق جهان اسلام» که از سوی کمپانی بزرگ hum network limited طراحی و ابداع شده است، در کراچی حضور دارد و از او به همراه سه چهره دیگر «فوزیه سعید» نویسنده و فعال اجتماعی زنان، «سیمین جمالی» رییس اورژانس jPMC و «جلیلا حیدر» وکیل و فعال حقوق بشر در بخش ملی پاکستان، تجلیل به عمل آمد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: