هشدار ارتش سوریه: با نقض حریم هوایی خود مقابله می‌‌کنیم

کدخبر: 2347300

فرماندهی کل ارتش سوریه تاکید کرد که با هرگونه نقض حریم هوایی سوریه به عنوان یک تجاوز نظامی خارجی برخورد می‌شود و دستوراتی به نیروی هوایی داده شده تا با وسایل موجود با آن مقابله کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد با هرگونه نقض حریم هوایی سوریه به عنوان یک تجاوز نظامی بیگانه برخورد و مقابله می‌شود.

این مقام نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تأکید می‌کند که با هرگونه نقض حریم هوایی سوریه به عنوان یک تجاوز نظامی خارجی برخورد می‌شود و دستوراتی به نیروی هوایی داده شده تا با وسایل موجود با آن مقابله کنند».

این منبع افزود: «هرگونه پرنده‌ای که حریم هوایی سوریه را نقض کند به عنوان یک هدف نظامی متخاصم شمرده می‌شود که اجازه پرواز بر فراز آسمان ما را ندارد و به محض نقض حریم هوایی و هر لحظه که شناسایی شد مورد تعقیب قرار گرفته و برای انهدام آن اقدام می‌شود».

بعد از گذشت یک ماه از موفقیت‌های ارتش سوریه در استان‌های حلب و ادلب که منجر به آزادسازی بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع شد، ترکیه به عنوان کشوری که از امضاکنندگان توافقات آستانه و سوچی در مورد سوریه بوده و حامی معارضان و گروه‌های مسلح به شمار می‌رود، روز پنج شنبه در محور «نَیرب» (۳۰ کیلومتری مرکز استان ادلب) دست به عملیاتی علیه ارتش سوریه زد.

وزیر دفاع ترکیه هم گفته است که مسکو به درخواست‌های آنکارا برای استفاده از حریم هوایی ادلب پاسخ نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی نیز هیچ‌گاه دست از تجاوز به حریم هوایی سوریه و انجام حملاتی در خاک این کشور برنداشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: