سندرز: مقابل دخالت پوتین در انتخابات آمریکا می‌ایستم

کدخبر: 2347197

سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌‎جمهوری آمریکا اعلام کرد بر خلاف ترامپ، او پوتین را یک دوست خوب نمی‌داند.

برنی سندرز، سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌‎جمهوری در آمریکا گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درباره کمک روسیه به ستاد انتخاباتی خود برای پیروزی در انتخابات را تکذیب کرد.

این در حالی است که پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی مدعی شده بود مقامات آمریکایی از تلاش روسیه برای کمک به کارزار برنی سندرز در راستای مداخله در انتخابات ریاست‌‎جمهوری این کشور خبر دادند.

سندرز پس از گزارش این روزنامه آمریکایی با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن روسیه به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: «روس‌ها می‌خواهند دموکراسی آمریکا را، با متفرق کردن ما، تضعیف کنند و من بر خلاف رئیس‌جمهور کنونی آمریکابا قدرت در برابر اقدامات آن‌ها و هر مداخله خارجی در انتخابات‌مان می‌ایستم.»

سندرز همچنین در اظهاراتی تند درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز مدعی شد: «بر خلاف ترامپ، من پوتین را یک دوست خوب نمی‌دانم. او یک قلدر خودکامه است که تلاش می‌کند دموکراسی را نابود کرده و مخالفان در روسیه را سرکوب کند.»

وی در ادامه افزود: «اهمیتی نمی‌دهم که پوتین می‌خواهد چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود. پیام من به پوتین واضح است؛ کاری به انتخابات آمریکا نداشته باش و اگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم، مطمئن خواهم شد که تو این را انجام می‌دهی.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: