رونمایی ارتش یمن از سامانه‌های پدافند هوایی

کدخبر: 2347119

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از رونمایی سامانه پدافند جدید هوایی برای سرنگونی جنگنده‌ها و پهپادهای متجاوز دشمن سعودی خبر داد.

سرتیپ «یحیی السریع» سخنگوی نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که بزودی از قدرت مدرن و پیشرفته پدافند هوایی این نیروها که موفق به سرنگونی هواپیماها و پهپادهای دشمن شده است، رونمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، السریع گفت: «طی روزهای آینده نیروهای مسلح یمن از تعدادی از سیستم‌های دفاع هوایی که اخیراً وارد خدمت شده‌اند یا طی روزهای آینده وارد خدمت می‌شوند، رونمایی می‌کنند».

این مقام نظامی یمن تصریح کرد: «سیستم‌های پدافند هوایی یمن با فناوری مدرن و پیشرفته متمایز شده‌اند و تجربیات موفقی در سرنگون کردن تعداد زیادی هواپیمای جنگنده و هواپیماهای جنگی داشته‌اند که همه این ها به لطف خدا و قدرت او بوده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اعلام کرد که یک فروند جنگنده تورنادو ائتلاف سعودی جمعه شب در استان الجوف واقع در شمال یمن با موشک‌ نیروهای یمنی سرنگون شده است.

السریع خطاب به ائتلاف سعودی گفت: « آنان باید حواسشان باشد، آسمان یمن، محلی برای تفریح نیست».

یک مقام وزارت دفاع یمن گفته بود که این نخستین تجربه عملی از پدافند جدید یمنی است که جنگنده ائتلاف سعودی را هدف قرار داد که یک مانع جدی در برابر هواپیماهای متخاصم محسوب می‌شود.

آخرین جنگنده تورنادو ائتلاف متجاوز سعودی در ژانویه سال ۲۰۱۸ به وسیله سیستم پدافند هوایی یمن منهدم شد.

ائتلاف متجاوز به یمن در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۱۳۹۴) مداخله نظامی در یمن را به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به قدرت آغاز کرد و یمن را تحت محاصره زمینی و هوایی و دریایی قرار داد.

در همه این سال‌ها ده‌ها پهپاد ائتلاف سعودی هم توسط نیروهای مسلح یمن در نقاط مختلف این کشور و به خصوص نوار مرزی شمال و غرب آن سرنگون شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: