میزبان المپیک تغییر می‌کند؟

کدخبر: 2347108

کاندیدای شهرداری لندن اعلام کرد این شهر می‌تواند بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را برگزار کند.

شوان بایلی کاندیدای شهرداری لندن اعلام کرد در صورتی که قرار باشد بازی‌های المپیک توکیو به شهر دیگری منتقل شود، لندن این آمادگی را دارد تا بازی‌ها را برگزار کند.

شیوع ویروس کرونا باعث کشته شدن 2 هزار نفر در چشین و بیش از 74 هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده‌اند که همین موضوع تغییراتی را در رویدادهای مختلف در آسیا به وجود آورده است.

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک توکیو یک کارگروهی را برای همکاری با سازمان‌های بهداشتی جهانی و پاسخگویی به این مشکلات تشکیل داده در حالی که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده به گفته سازمان بهداشت جهانی هیچ موردی برای لغو یا تعویق بازی‌ها وجود ندارد.

در ژاپن صدها نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که کشته شدن 2 مورد در یوکوهاما تاکید شده است به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که ممکن است این رویداد جهانی بزرگ برگزار نشود.

لندن که میزبانی بازی‌های المپیک 2012 را برعهده داشت حالا اعلام کرد در صورتی که لازم باشد می‌تواند بازی‌های 2020 را هم برگزار کند.

بایلی در این خصوص در توییتر خود نوشت: ما زیرساخت‌ها و تجربه این بازی‌ها را داریم. به خاطر شیوع ویروس کرونا، ممکن است دنیا به عمل ما نیاز داشته باشد. لندن می‌تواند در المپیک 2020 میزبان باشد.

اظهارات وی باعث شده تا رسانه‌های ژاپنی آن را بازنشر کنند.

کاربران مختلف نیز به این صحبت‌های نامزد شهرداری لندن واکنش نشان داده‌اند. یکی از کاربران در این خصوص پاسخ داده است: چطور جرات می‌کنی؟ ژاپن را از المپیک محروم نکنید. یکی دیگر از کاربران هم نوشته لندن می‌تواند گزینه خوبی برای پشتیبانی باشد.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو هنوز به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده و آنها به دنبال پیدا کردن راه‌های ضروری برای مقابله با مشکل هستند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: