کرزی: آمریکا به‌دنبال تفرقه میان مردم افغانستان است

کدخبر: 2347102

رییس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار زلمی خلیلزاد و سفیر آمریکا در کابل، با انتقاد از نتیجه انتخابات افغانستان، تاکید کرد که آمریکا باید در نیت و عملکرد خود در رابطه با افغانستان ابهامات را برطرف کند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در افغانستان که دو روز پیش به کابل آمده، با «حامد کرزی» رییس جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کرزی در این دیدار که سفیر آمریکا نیز در آن حضور داشت گفت: تحولات و بحران‌های برخاسته از روند انتخابات و اظهارات ضد و نقیض نهادهای بین‌المللی ذی‌دخل در این پروسه نشانۀ آشکار تلاش‌های بیرونی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان و تضعیف کشور ماست.

وی افزود: تنها راه تحکیم رابطهٔ دوستانۀ ایالات متحدۀ آمریکا با مردم افغانستان، رفع ابهامات در نیت و عملکرد آن کشور در افغانستان می‌باشد که تنها از طریق تحقق صلح و احترام به حاکمیت، وحدت و ارادهٔ ملی مردم افغانستان ممکن است.

کرزی روز گذشته نیز در واکنش به اعلام نتایج انتخابات گفته بود این روند انتخابات منعکس کنندۀ اهداف خارجی‌‌ها است و به مردم افغانستان تحمیل شده‌است.

وی تاکید کرد این روند تحت نام انتخابات بر مردم ما تحمیل شده و یک پروسه غیرملی و در مغایرت با اصول و ارزش‌های مردم‌ سالاری قرار داشت.

کرزی با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات و سوء رفتار در این روند، آن را موجب تفرقه افکنی و بی‌ثباتی بیشتر دانست و از مردم افغانستان خواست تا برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان تلاش کنند.

وی پیش از این در اظهار نظری گفته بود که آمریکا سرنوشت انتخابات افغانستان را رقم می‌زند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: