انتخابات با چاشنی وحدت

کدخبر: 2347033

شب گذشته جناح‌های مختلف اصول‌گرا پس از ماه‌ها چالش ائتلاف و وحدت در دقیقه ۹۰ به لیست واحد رسیدند. هر چند این مهم در نهایت با حذف شمار دیگر از جوانان همراه بود و جای خالی بسیاری چهره‌های مستقل و جوان در این لیست خالی ماند.

نسیم آنلاین : شب گذشته جناح‌های مختلف اصول‌گرا پس از ماه‌ها چالش ائتلاف و وحدت در دقیقه ۹۰ به لیست واحد رسیدند.

هر چند این مهم در نهایت با حذف شمار دیگر از جوانان همراه بود و جای خالی بسیاری چهره‌های مستقل و جوان در این لیست خالی است اما در نهایت این اتفاق رخ داد و چون انتخابات ۹۴ اصول‌گرایان با لیست واحد در انتخابات ۲ اسفندماه حاضر خواهند شد.

همان طور که روز گذشته نیز در یادداشتی در نسیم نوشتیم : «وحدت جایگاهی اساسی در منظومه مفاهیم دینی و قرآنی دارد و به معنای به هم پیوستگی مومنین و جریان حق حول ارزش ها و آرمان های دینی است. اما این ارزش و مفهوم دینی امروز از جایگاه خود خارج شده و تبدیل به دستاویز جریانات سیاسی برای تحمیل خواسته های انتخاباتی خود شده است. آنچنان که بطور مشخص جریانات اصولگرا که از یکسال پیش مشغول طراحی سازوکار وحدت برای بستن لیست انتخاباتی بوده اند امروز در حالی که چند روز به انتخابات مانده است نه تنها موفق نشده اند بلکه اساسا مفهوم وحدت را نیز به ائتلاف دو جریان سیاسی تقلیل و تنزل داده اند.» و همانگونه که در بیانیه مشترک آقایان حدادعادل و آقاتهرانی نمایان است وحدت صورت گرفته بر اساس ابراستدلال «برهه‌ی حساس کنونی»‌ با کوتاه آمدن از اصول شکل گرفته است.

با این حال همین قدر از وحدت را نیز باید مغتنم شمرد و امید داشت در انتخابات‌های آتی اصولگرایان از شکست تجربه‌های جمنا و شانا و ... درس بگیرند. وحدتی که موجب شده اعضای جبهه پایداری و کاندیداهای عضو ائتلاف که از لیست نهایی حذف شده‌اند با مراجعه به فرمانداری انصراف خود را اعلام کند.

با این حال بسیاری از چهره‌های اصول‌گرا حتی اعضای شورای مرکزی ائتلاف با اعلام حمایت از لیست وحدت پرداختند اما گزینه‌های مستقل به عنوان ترمیم لیست در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند.

در کنار لیست وحدت ، بیشترین حمایت در شبکه‌های اجتماعی متعلق به لیست عدالت‌خواهان می‌باشد. بسیاری از کاربران نیز با گزینش برخی چهره‌های این لیست نظیر محمدصادق شهبازی و وحید اشتری و.... نوشته‌اند که این افزاد را به لیست وحدت اضافه خواهند کرد.

اسامی اعضای لیست وحدت بدین شرح است:

1. محمدباقر قالیباف 2. محسن پیرهادی 3. اقبال شاکری 4. خاندوزی 5. مجتبی توانگر 6. دهنوی 7. سمیه رفیعی 8. فاطمه رهبر 9. سیدمصطفی میرسلیم 10. الیاس نادران 11. سید رضا تقوی 12. عبدالحسین روح‌الامینی 13. سیدمحمود نبویان 14. رضاخواه 15. نادری 16. فاطمه قاسم‌پور 17. سیدنظام الدین موسوی 18. مالک شریعتی 19. زهره الهیان 20. یزدی‌خواه 21. شریفیان 22. اکبری 23. ابوالفضل عمویی 24. زهره لاجوردی 25. مرتضی آقاتهرانی 26. بیژن نوباوه 27. تقی‌پور 28. رضوانی 29. یزدی خواه 30. خضریان

لیست عدالتخواهان که با شعار مجلس را بهم بریز در انتخابات حاضر شده‌اند نیز بدین شرح است

. محمدصادق شهبازی‌راد ۲. وحید اشتری ۳. دکتر سیدمحمدرضا اصنافی ۴. دکتر محمدحسن طریقت منفرد ۵. دکتر محمد خندان ۶. دکتر مهدی موحدی بکنظر ۷. دکتر روح‌الله ایزدخواه ۸. دکتر محسن بدره ۹. حسین حاجیلو ۱۰. دکتر محمدجواد رضایی ۱۱. دکتر داوود منظور ۱۲. دکتر عطا بهرامی ۱۳. دکتر نرگس عبدالحمید ۱۴. معصومه پاپی‌نژاد ۱۵. دکتر عابد عابدی جعفری ۱۶. دکتر علی‌اصغر پورعزت ۱۷. دکتر یعقوب توکلی ۱۸. دکتر سیدمهدی زریباف ۱۹. دکتر یوسف مرادی ۲۰. احسان جهاندیده ۲۱. دکتر محمد شیریجیان ۲۲. ارسلان ظاهری بیرگانی ۲۳. دکتر محمدرضا قدیرزاده آرانی ۲۴. دکتر محمدرضا زین‌الدینی ۲۵. دکتر حسین رضوی‌پور ۲۶. دکتر علی‌رضا حیدری ۲۷. مجید شکریان ۲۸. حجت‌الاسلام احمد سلطانی شیخ‌علایی ۲۹. رضا کلهر ۳۰. حمید مهری

ارسال نظر: