فلسطین «آمازون» را تهدید کرد

کدخبر: 2346991

فلسطین از اقدام قانونی علیه شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی «آمازون» به دلیل ارائه خدمات حمل و نقل به شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری خبر داد.

فلسطین از اقدام قانونی علیه شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی «آمازون» به دلیل ارائه خدمات حمل و نقل به شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری خبر داد.

روزنامه رأی‌الیوم نوشت، وزارت اقتصاد فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، با همکاری دو وزارت‌ دادگستری و فناوری اطلاعات نامه‌ای حقوقی به شرکت آمازون ارسال و ابلاغ کرده که فورا باید فعالیت خود را در کرانه باختری متوقف کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل، لیست سیاهی از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در کرانه باختری، قدس شرقی و ارتفاعات جولان اشغالی از جمله آمازون را منتشر کرد.

شرکت آمازون خدماتش را در اراضی اشغالی از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده و برای سفارشات بیش از ۴۹ دلاری ساکنان شهرک‌ها در کرانه باختری سرویس حمل و نقل رایگان ارائه می‌دهد.

این در حالی است که تحقیقات روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس در هفته جاری رفتار عجیب این شرکت را نشان می‌دهد، زیرا برای شهرک‌نشین‌ها سرویس حمل و نقل رایگان کالا را در نظر گرفته است اما برای فلسطینی‌ها شرط گذاشته که در صورت درج "اسرائیل" در آدرس خود همین خدمات را دریافت می‌کنند.

وزارت اقتصاد فلسطین این فعالیت شرکت آمریکایی را تبعیض خواند و تهدید کرد، در صورتی که شرکت آمازون فعالیت خود را در کرانه باختری متوقف نکند، در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه و مجازات خواهد شد.

جامعه بین‌الملل براساس کنوانسیون چهارم ژنو که انتقال اسرائیلی‌ها به اراضی اشغالی توسط مقامات رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۲۲ شهرک در کرانه باختری و قدس اشغالی ساخته و بیش از ۶۲۰ هزار شهرک‌نشین در آن تا پایان ۲۰۱۹ سکونت دارند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: