محمد اسلامی:

سامانه ملی املاک می‌تواند حباب مسکن را مدیریت کند

کدخبر: 2346878

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر طی شده سال‌های گذشته برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان درست نبود، گفت:در چند ماه گذشته تلاش کرده‌ایم این مسیر را اصلاح کنیم و امروز با راه‌اندازی سامانه ملی املاک، تلاش خواهد شد حباب مسکن مدیریت شود.

محمد اسلامی امروز در همایش طرح ملی مسکن با بیان اینکه در سال‌های گذشته مسیری که برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان طی شد، مسیری نادرستی بود، گفت:‌ ما در دوره جدید آن مسیر را اصلاح کردیم و سازمان‌هایی که قرار است اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند، اطلاعات خود را بدهند تا سازمان امور مالیاتی کشور مطابق قانون از اطلاعات این سامانه برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به هر حال تمام بانک‌های اطلاعاتی در اختیار وزارت راه نیست، گفت: امیدواریم بتوانیم به صورت دیتاماینینگ ( پردازش داده‌های بزرگ) شناسایی‌ها را انجام دهیم و ثروت‌اندوزی برخی از سفته‌بازان را در بازار مسکن مهار کنیم.

به گفته وی سامانه ملی املاک می‌تواند حباب مسکن را مدیریت کند و همانطور که وعده داده بودیم این سامانه تا پایان امسال راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: خانه‌دار شدن مردم بر اساس قانون وظیفه دولت است و سیاست‌های ما باید از جنس تسهیل‌کننده برای خانه‌دار کردن مردم باشد.

وی ادامه داد: وظیفه داریم از بیت‌المال و اراضی دولت محافظت کنیم، اما این بدان معنا نیست که عرضه زمین برای تولید مسکن را تسهیل نکنیم.

وی گفت: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی آغاز خواهد شد و در راستای طرح ملی خانه‌دار کردن مردم تعرفه سازمان نظام مهندسی در برخی از شهرها باید به حداقل برسد.

وی گفت:‌ امروز با امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی تهران و بازار تهاتر ایرانیان تلاش خواهیم کرد، مصالح ساختمانی با تخفیف در اختیار سازندگان طرح ملی مسکن قرار بگیرد. موضوعی که می‌تواند با تخفیف 20 درصد مردم را راحت‌‌تر خانه‌دار کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: