گزارش ایندیپندنت از شرایط ناگوار زنان در زندان‌های بحرین

کدخبر: 2346846

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به وضعیت نامناسب زندان زنان بحرین و رفتارهای تحقیرآمیز مسئولان زندان با بازداشتی‌ها پرداخته است.

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به شرایط ناگوار زنان در زندان‌های بحرین پرداخته و از همکاری لندن با منامه در این زمینه انتقاد کرده است.

«هاجر منصور»، یکی از فعالان سیاسی بحرین که در یکی از بدنام‌ترین زندان‌های بحرین معروف به زندان «شهرک عیسی» بازداشت بوده به روزنامه «ایندیپندنت» گفت: «آنها دور من را می‌گرفتند و من را خفه می‌کردند. این کار انسانی نیست.»

سازمان ملل متحد پیش از این با انتشار گزارش‌هایی از رفتارهای غیرانسانی و وضعیت نامناسب این زندان انتقاد کرده است.

هاجر منصور می‌گوید مسئولان زندان شهرک عیسی تقریباً تمام ۲۴ ساعت روز او را داخل سلول نگه داشته‌اند و از دادن آب به او، غیر از هنگام وعده‌های غذایی خودداری کرده‌اند.

مسئولان زندان تا چندین ماه به او اجازه نداده‌اند از جواب آزمایش‌های پزشکی انجام‌شده برای بررسی احتمال ابتلای او به سرطان سینه مطلع شود.

ایندیپندنت نوشته در شهرک عیسی به ناظران زندان آموزش دااده شده چطور از میلیون‌ها پوند پول مالیات‌‌دهندگان انگلیسی استفاده کنند.

این روزنامه نوشته به خاطر تجربیات افرادی مانندی هاجر منصور است که بسیاری از فعالان سیاسی در انگلیس خواسته‌اند از ارائه کمک‌های مالی به مقام‌های امنیتی بحرین خودداری کند.

دیوار بیرونی زندان شهرک عیسی که تنها بازداشتگاه زنان در بحرین است سفید و صاف است، اما آن سوی دیوارها، زندانی‌ها از شرایط غیربهداشتی برای زندگی و غذاهایی که پر از حشره هستند گلایه می‌کنند.

مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در تحقیقی فاش کرده آوریل سال گذشته به زندانی‌ها برای سه هفته اجازه داده نشده برای خرید محصولات بهداشتی به فروشگاه زندان مراجعه کنند.

هاجر منصور ۵۱ ساله که مادر ۵ فرزند است می‌گوید: «رفتارهای آنها بسیار غیرانسانی است. آنها برای ۲۴ ساعت من را داخل اتاق نگه می‌داشتند. وقتی که از اتاق خارج می‌شدم یک افسر قدم به قدم پشت سر من راه می‌آمد و من را تنها نمی‌گذاشتند.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: