طرح بانکداری اسلامی فعلا از دستورکار مجلس خارج شود

کدخبر: 2346841

رئیس اتاق ایران در نشست اخیر شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور از تهیه و ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه مبنی بر لزوم خروج طرح بانکداری اسلامی از دستورکار مجلس خبر داد و گفت: قانون بانکداری اسلامی از اهمیت و جایگاه بالایی در اقتصاد برخوردار بوده و نباید در شرایط انتخابات، با عجله و بدون بررسی‌های لازم آن را تصویب کنیم.

شست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور با هیات رئیسه اتاق ایران برگزار شد که قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به همراه رئیس سازمان توسعه تجارت میهمان این نشست بودند.

در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی گزارشی از فعالیت‌های اتاق ایران طی یک ماه گذشته ارائه داد. وی در این بخش از تهیه و ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه مبنی بر لزوم خروج طرح بانکداری اسلامی از دستورکار مجلس خبر داد. به اعتقاد او در حال حاضر که مجلس وارد فاز انتخابات شده است، نمی‌تواند وقت کافی و لازم را برای مطالعه و بررسی طرح مهمی چون بانکداری اسلامی بگذارد؛ بنابراین از رئیس مجلس درخواست کردیم این طرح را از دستورکار خارج کند.

شافعی همچنین از نشست کمیسییون اقتصادی دولت و تصمیم مسئولان در مورد ترخیص کالاهایی که ثبت سفارش آنها قبل از سال 97 بوده و امروز در گمرکات انبار شده‌اند، خبر داد و افزود: متأسفانه بخش زیادی از کالاهایی که در انبار گمرکات بلاتکلیف باقی مانده‌اند مربوط به قبل از سال 97 هستند اما چون واردات آنها در سال 97 ممنوع اعلام شده این کالاها نیز در گمرک مانده‌اند و تاریخ انقضای بخشی از آنها نیز سرآمده که ضرر بزرگی است.

وی تصریح کرد: درخواست بخش خصوصی این بود که هرچه سریع‌تر در مورد این کالاها تصمیم‌گیری شود. چون زمانی که ثبت سفارش شده‌اند تمام روند آن به صورت قانونی انجام شده و متأسفانه تنها زمان ورود آنها به کشور با دوران ممنوعیت آنها مصادف شده است. سوال اینجاست که چه کسی باید پاسخگوی این ضرر باشد؟

رئیس اتاق ایران در ادامه به تشریح نتایج حاصل از نشست صبحانه کاری با رئیس سازمان امور مالیاتی، همایش شورای عالی مناطق آزاد در مورد اوراسیا، نشست هیات رئیسه اتاق‌های مشترک با رئیس‌کل بانک مرکزی، نشست هیات رئیسه اتاق ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ایشان و جلسه معاون وزارت امور خارجه با هیات رئیسه اتاق‌های مشترک، پرداخت.

بر اساس اظهارات شافعی در نشست هیات رئیسه اتاق ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد کمیته مشترکی به منظور بررسی مرتب مسائل و مشکلات تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی، ایجاد شود. او حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس و کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق را به عنوان نماینده اتاق ایران در این کمیته معرفی و خاطرنشان کرد: در صورتی این کمیته می‌تواند اثرگذار باشد که نمونه‌های استانی آن با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق همان استان تشکیل شود و با کمیته مرکزی در ارتباط باشد.

«خبرگزاری ایلنا»

ارسال نظر: