فراخوان برای کشاندن دامنه اعتراضات به کردستان عراق

کدخبر: 2346835

یکی از رهبران مخالفان سیاسی در منطقه کردستان عراق با صدور فراخوانی مردم شهرهای این منطقه را به برپایی تظاهرات مشابه اعتراضات ضد دولتی در بغداد و استان‌های جنوبی عراق دعوت کرد.

به نقل از وبگاه خبری «العربی الجدید» رهبر گروهی موسوم به «جنبش نسل نو» در منطقه کردستان عراق برای برپایی تظاهرات در شهرهای این منطقه مشابه تظاهرات‌هایی که بغداد و استان های جنوبی عراق از اکتبر گذشته تاکنون شاهد است، فراخوان داد.

العربی الجدید نوشت، عبدالواحد که از سران مخالفان سیاسی در منطقه کردستان عراق قلمداد می‌شود در توئیتر ادعا کرد: «تظاهرات‌ هایی که ما این هفته خواهان سازماندهی آنها در منطقه کردستان علیه فساد احزاب حاکم هستیم الهام گرفته از معانی قدرت و اراده جوانان انقلاب اکتبر است که برای میهنی تلاش می‌کنند که در آن عدالت و نه حکومت خانواده ها حاکم باشد. این تظاهرات‌ها باعث می‌شود تا مردم عراق کشورشان را بر اساس اصولی درست که متناسب با تاریخ و تمدن همه طوائف و اقوام عراقی است، بنا کنند».

جنبش نسل نو نام یک حزب سیاسی در کردستان عراق است که در جریان رقابت‌های انتخابات مجلس عراق در سال ۲۰۱۸ تشکیل شد و در انتخابات پارلمانی عراق در سال ۲۰۱۸ از شگفتی سازان انتخابات بود و موفق شد ۴ کرسی به دست بیاورد.

گفته می‌شود، شاسوار عبدالواحد رهبر حزب نسل نو به دلیل انتقاد از مسعود بارزانی تاکنون چند بار به زندان افتاده است.

منابع عراقی روز گذشته تاکید کردند با توجه به توافق همه گروه‌های سیاسی شیعه در عراق با محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر عراق ، پارلمان عراق در جلسه‌ای مشابه جلسه تصویب اخراج نظامیان آمریکایی از عراق به او به عنوان نخست وزیر جدید عراق رای اعتماد خواهد داد؛ زیرا فقط یک سوم سیاسیون اهل تسنن و بخشی از کُردها با رای اعتماد به علاوی به دلیل تلاش او برای تشکیل کابینه‌ای که از سهم‌خواهی‌ها فاصله داشته باشد، موافق نیستند.

به نظر می‌رسد تلاش برای کشیدن دامنه اعتراضات عراق به منطقه کردستان عراق در حالی که تاکنون به بغداد و استان‌های مرکزی و جنوبی عراق محدود بوده است، در راستای تخریب تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران سیاسی و به تبعیت از آن فروکش کردن دامنه اعتراضات در عراق است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: